Технологичните брандове заемат челните места в класацията на 500-те най-скъпи в света, изготвена от Global Finance Brand.

Apple е единствената компания, чийто бранд е оценен на повече от 100 млрд. долара – 145.9 млрд. долара. „Сребърният медал“ и второто място е за Google с оценка от 94 млрд. долара, а трети се нарежда Samsung с 83 млрд. долара.

Топ 5 се допълва от гиганта в онлайн търговията Amazon.com, както и от Microsoft, чиито брандове са оценени на съответно 69 и 67 млрд. долара.

Три телекомуникационни компании - Verizon, AT&T и China Mobile, също са в топ 10, нареждайки се на шесто, седмо и девето място, а на респективно осма и десета позиция са WallMart, която е единствената марка, отчела спад в оценката си спрямо година по-рано, и Wells Fargo.

Най-голям ръст в оценката на бранда се наблюдава при Wells Fargo (26%), Amazon и Google, респективно 24 и 23 на сто.

Toyota, BMW и Mercedes са най-скъпите автомобилни брандове, докато Allianz, нареждаща се на 44-о място, е начело сред застрахователите.

Сред добре познатите брандове у нас си заслужава да отбележим Coca Cola и Facebook, заемащи 17-а и 18-а позиция, докато IBM е на 22-о място.

Walt Disney е две места по-надолу, докато най-популярната марка цигари в света Marlboro се оценява на близо 30 млрд. долара и се нарежда на 27-о място.

Производителят на спортна екипировка Nike е 29-и, а Nestle и Starbucks – съответно 37-и и 38-и.

Huawei е брандът, чиято оценка се е повишила най-много през изминалата година – 70 на сто, докато в топ 100 най-много се понижава оценката на Volkswagen – 39%.