Groupe Renault отчете силна година на световния LCV пазар през 2015 г., отчитайки 387 000 продажби - увеличение с 12,4% вместо спад от 6.3% в общия пазар. Северна Америка не влиза в отчета.

Делът на Renault на световния LCV пазар достигна 3.76%, което е подобрение с 0.63 пункта спрямо 2014 г.

През 2015 г. Renault продаде 92 400 бройки извън Европа. Това представяне бе постигнато въпреки насрещните ветрове под формата на общите продажби на ключови пазари като Бразилия и Алжир. Groupe Renault се представи добре във всички региони, с изключение на AMI (Aфрика, Близък Изток, Индия), където продажбите бяха много силно повлияни от пазарните условия в Алжир.

Продуктите на Renault се продават в 112 държави и марката изпъква в Топ 3 в много от тях.

• AMI (Африка / Близък изток / Индия): Renault е най-продаваната LCV марка в Северна Африка от 2010 г. по отношение на пазарен дял, постигайки 15.7% през 2015. Kangoo, Master и Dokker оглавяват пазарите в Алжир и Мароко.

• Латинска Америка: Renault е една от трите най-продавани марки в Южна Америка от 2008 г., благодарение на представянето на Kangoo и Master. Пазарният дял достигна 3.9% през 2015 г. - увеличение с 0.57 процентни пункта, въпреки трудностите в Бразилия и Аржентина.

Duster Oroch, първият половин-тонов пикап, бе лансиран в Бразилия през ноември, където спечели две награди “Пикап на годината”. Новият модел отваря нов фронт в сегмента в Латинска Америка и ще продължи да допринася към растежа приз 2016.

• Азия/Тихоокеански регион: обемите достигнаха най-високото си ниво за последните 15 години в Азиатско/Тихоокеанския регион, подпомогнати от представянето на Renault в Австралия. Продажбите на континента се увеличиха с 10% през 2015 г. Kangoo и Master постигнаха съответно второ и трето място по продажби.

• Евразия: пазарният дял се увеличи с 1.71% пункта, до 8%, стимулиран от основния пазар на Renault в региона - Турция, където броят на продадени автомобили се увеличи с 80%.

18-годишна история на успеха в Европа

Renault оглави европейския LCV сектор, според статистиката на ACEA* (European Automobile Manufacturers’ Association), за 18-а поредна година, благодарение на силното представяне на Kangoo, Master и спечелилия множество отличия Trafic.

На европейския пазар, който нарасна с 11.4%, LCV продажбите на Renault се увеличиха на всички основни пазари, включително Германия, Италия, Испания и особено Великобритания, който постигна най-доброто си до момента ниво (ръст с 1.2 процентни пункта).

Във Франция пазарният дял на Renault също се увеличи с 1.2 пункта, достигайки 32.85% - най-доброто представяне на марката от 2006 г. Kangoo, Trafic и Master оглавиха съответните сегменти.

Резултатите на лекотоварна гама RENAULT в България

Както в Европа, така и в България, лекотоварната гама на Renault пожъна големи успехи през 2015 г.

Renault Kangoo затвърди своята позиция като предпочитан автомобил за доставки в градска среда и регистрира ръст на продажбите от 25% за 2015 г. След лансирането на новия фейслифт на автомобила през изминалата година и допълнителни опции - възможност за трета седалка за товарната версия, навигационна система R-link за пътническата версия и други, Kangoo реализира близо 200 продажби на българския пазар.

Новото Renault Trafic – един изцяло обновен модел, оборудван с новия дизелов би-турбо двигател 1.6 dCi, е предпочитаният модел за луксозен превоз на пътници от хотели и компании за отдаване на автомобили под наем.

Благодарение на новите технологии и изключително практичните решения вътре в автомобила, Trafic реализира ръст на продажбите от 26% за 2015 г.

Renault Master остава лидер в своя сегмент. Най-продаваният фургон в България реализира ръст от 50% в продажбите си за 2015 г. Устойчивостта и икономичните двигатели са основните причини Master да е сред предпочитаните товарни автомобили от много компании. Новите би-турбо двигатели са все по-търсени, тъй като осигуряват необходимия комфорт при шофиране, без това да се отразява сериозно на разхода на автомобила.

LCV опит

LCV опитът на Renault се подкрепя от специалния Technical Centre във Вили Сен Фредерик, Франция, където са разработени успешни модели като Kangoo, Trafic и Master. Сградите в центъра и инженерните екипи са перфектно оборудвани за разработване и тестове на нови автомобили, включително производство на прототипи и работа в симулатори, както и развитие на производствения процес.

Съвършенството по време на производство на заводите на Renault е признато от други LCV марки, което се илюстрира от стабилните партньорства с GM, Daimler, Renault Trucks и, отскоро, Fiat, както и партньори на Renault в Алианса, Nissan.

Renault разполага с производствени заводи на три континента:

Южна Америка: Renault произвежда Kangoo в Аржентина и Master в Бразилия.

Африка: Groupe Renault произвежда Dokker в най-новия си завод в Танжер, Мароко, в който производителността се увеличи с 28% до над 71 000 бройки.

Франция: ефективността на трите завода на Renault във Франция доведе до нови производствени рекорди:

• Батили: Бяха произведени 126 461 вана (включително ванове за партньорите на Renault), за да бъде подобрен предишният рекорд от 112 142 бройки, постигнат през 2006. На всеки две минути от линията слиза по един Master.

• Сандовил: В завода в Сандовил бяха произведени 93 000 нови Trafic и автомобили за GM. От средата на 2016 в завода ще се произвежда нов ван Fiat от средния клас, използващ платформата на Trafic.

• Мобьож: В Мобьож бяха произведени 151 000 бройки Renault Kangoo и Mercedes Citan, увеличени с 9% спрямо 2014 г.

Renault Pro+ е световният експертен бранд на Groupe Renault, посветен на обслужва купувачите и клиентите на лекотоварни автомобили, предлагайки им поръчкови продукти и услуги чрез своята мрежа от отлично обучени специалисти.

Експертната марка Renault Pro+ въплъщава обещанието на Renault, дадено на своите LCV клиенти, и ще продължи да подпомага амбициите на компанията на световния LCV пазар през 2016 г.