Промоционални условия по депозити, кредити, кредитни карти. Мобилни приложения и игри с награди. Това са само част от възможностите и рекламните послания на банките в социалната мрежа Facebook.

Екипът ни направи справка кои от водещите по активи банки в страната се справят най-добре в социалните мрежи.

Оказа се, че само малка част от тях развиват тези канали, най-вече Facebook и в по-малка степен Youtube, Twitter, Google+, LinkedIn и др.

Кои са лидерите във Facebook?

Банка ДСК, която към края на 2015 г. е втората по големина банка у нас, е с най-много фенове в социалната мрежа – 60 239.

Малко над 59 000 са феновете на Райфайзенбанк и най-голямата банка в страната – Уникредит Булбанк. В челото е още Сосиете Женерал Еспресбанк с над 56 500 почитатели.



Сред големите банки, поддържащи собствена Facebook страница, са още Обединена българска банка (близо 34 200 фена), Първа инвестиционна банка, чиято страница е харесана от близо 30 000 души, и Пощенска банка с над 23 000 фена.

Припомняме, че Пощенска банка от няколко дни е четвъртата по големина банка в страната след окончателното одобрение на сделката по покупката на Алфа Банк България.

Част от другите големи банки нямат собствени страници или те са с малко фенове.

Общинска банка и СИБАНК имат по малко над 2 и 3000 почитатели, респективно, докато Ти Би Ай Банк е с близо 4000. С хиляда повече пък са харесалите страницата на Алианц България.

Централна кооперативна банка притежава над 8000 харесвания на страницата си, колкото са и тези на Инвестбанк.