Първият собственик на Tesla в Сингапур глобен за замърсяване?
В САЩ и други развити страни по света собствениците на електрически автомобили са стимулирани с данъчни облекчения за това, че този род превозни средства не емитират вредни емисии газове.
Не така стоят нещата обаче за Джо Нгуйен, първия собственик на щатския електромобил Tesla Model S в Сингапур.
Вижте още: Новият масов електромобил от Tesla в два варианта
След седем месеца на усилия да внесе закупения от Хонконг автомобил в Сингапур, Нгуйен получава сериозна глоба от властите, след като превозното средство попада в една графа с автомобили втора употреба, силно замърсяващи околната среда.
Правителствената организация за опазване на околната среда в Сингапур дава данъчно облекчение в размер на 11 000 долара за собствениците на екологични автомобили. Вместо да получи това облекчение обаче, Нгуйен получава глоба в размер на 11 000 долара. Причината – според властите автомобилът разходва твърде много електричество.
„Не разбрах защо бях глобен, след като няма вредни емисии. После ми пратиха резултатите от изследване на VICOM, според което автомобилът потребява 444 вата електричество на километър. Това не са техническите характеристики, които видях на сайта на Tesla, или където и да било другаде“, обяснява собственикът пред изданието Channel NewsAsia.
Говорител на министерството за опазване на околната среда и транспорта в Сингапур обяви, че глобата е справедлива и напълно заслужена.
„По отношение на всички електрически автомобили, налице е фактор на замърсяване от 0.5 гр въглероден оксид на всеки ват, използван от електромобила. Това е равносилно на емисиите, отделяни за производството на енергията, независимо че няма вредни емисии от автомобилите при тяхното движение“, коментира говорителят на агенцията.
Глобата поставя автомобила на Tesla, според сингапурското законодателство, в групата автомобили, отделящи вредни газове между 216 и 230 гр въглероден оксид на километър. В тази категория попадат автомобили като Аudi RS 7, Mercedes-AMG GT S и Porsche Cayenne S.