Apple иска да продава повече услуги на потребителите си
Най-голямата по пазарна капитализация компания в света - Apple, иска потребителите да ползват повече от нейните платени услуги.
Според анализатора Кълбиндър Гарча, производителят на iPhone е увеличил брутната си печалба от платени услуги над четири пъти - от 3.2 милиарда долара през 2010 г. до 14.5 милиарда долара през изминалата година.
Компанията обаче не мисли да спре дотук и ще продължи да увеличава тази стойност, която се очаква да нарасне отново над два пъти до 2020 година - до 34 милиарда долара.
В основата на ръста се очаква да са услуги като Apple Pay, Apple Care, Apple Music и iCloud.
Сумата, която всеки потребител на Apple ще харчи на година за услуги от щатската компания, се очаква да нарасне с 85%, до 113 долара през 2020 година. За сравнение към днешна дата тя е едва 61 долара.
Така печалбата от предлаганите услуги се очаква да повиши дела си до 29% спрямо настоящите 15%.
„Би било наивно да се предполага, че Apple няма да навлезе в бизнеса със стрийминг видео съдържание в определен момент, както и да капитализира възможностите в сектора на игрите“, коментира Гарча.
Вследствие на прогнозите си Гарча завишава ценовия таргет за акциите на компанията от 140 на 150 долара, като добавя името на компанията в списъка на банката му U.S. Focus List.
Щатската компания разчиташе основно на продажбата на хардуер за добрите си резултати през последните няколко години. Приходите от продажби на смартфони съставляваха 66% от общите й приходи през изминалата година.
С навлизането на пазара във фаза на „зрялост“ обаче компанията все по-малко ще може да разчита на тези си продукти за реализиране на ръст в резултатите, смятат пазарни наблюдатели.