Ръст при фиксираните услуги на Мтел за първите 3 месеца на 2016 г
През първото тримесечие на 2016 година клиентите на Мтел с абонаментни планове за смартфони са с 38 на сто повече, а потребителите на мобилен интернет са се увеличили с 21 процента спрямо същия период на миналата година. Това показват обявените днес финансови резултати на Telekom Austria Group, от която е част българският телеком.
„Очакваме, че след старта на нашата 4G мрежа в следващите месеци интересът на клиентите към плановете за смартфони и мобилен интернет допълнително ще се увеличи“, коментира главният изпълнителен директор на Мтел Александър Димитров.
Освен при плановете за смартфони, телекомът отчита ръст и при абонаментите за фиксирани услуги – 5.7 процента, като това се дължи основно на популярността на пакетните предложения, включващи телевизия и фиксиран интернет. Това повлиява положително приходите на компанията от фиксирани услуги и те се увеличават с 1.8 процента, до 21.4 милиона евро.
Мтел продължава да засилва ролята си на фиксирания пазар у нас, където по данни на Комисията за регулиране на съобщенията компанията води по брой клиенти на фиксиран интернет и е втора по големина по брой клиенти на ТВ услуги след придобиването на blizoo през 2015 година и неговата интеграция, която вече приключи.
Като цяло, финансовите резултати на Telekom Austria Group отчитат, че телеком пазарът в България продължава да е засегнат от остра ценова конкуренция в мобилния сегмент и слабата макроикономическа среда. Мобилните абонати на Мтел падат с 4.3 на сто заради отлив на клиенти на предплатени услуги.
Средният приход от абонат (ARPU) остава стабилен и е 5.3 евро. На фиксирания пазар средният приход от линия (ARPL) пада до 10.8 евро за първото тримесечие на годината, в сравнение със същия период на миналата година.
Общите приходи на българския телеком падат с 6.9 на сто, до 97 милиона евро, а печалбата преди лихви, данъци и амортизации (EBITDA) пада с 13.7 процента, до 33.6 милиона евро.
*Резултати с blizoo;
**Преди лихви, данъци и амортизации