Вчера най-голямата интернет търсачка в света Google представи нов ъпдейт на популярния си софтуер AdWords, който ще забранява рекламирането на някои кредитни продукти.

Новият ъпдейт влиза ефективно в сила от 13 юли, откогато забрана за реклама ще имат компании, предлагащи така наречените бързи кредити.

Сред кредитните продукти, които няма да могат да се рекламират, попадат такива, които трябва да се изплатят в рамките на 60 дни от тяхното издаване, както и кредити с годишен процент на разходите от над 36%.

„Разглеждайки политиката ни за реклама, стигнахме до извода, че този род кредити са изключително недостъпни и с висок процент на неизплащане. Така че смятаме да променим условията си за реклама по целия свят, за да отразим взетото решение“, коментира Дейвид Граф, директор на отдела за глобални продукти в Google.

Новите правила няма да засегнат безбройните други кредитни продукти, рекламирани в интернет търсачката, сред които ипотечни кредити, студентски кредити, кредити за покупка на автомобили и кредитни карти.

От Google разкриха, че са блокирали 780 милиона реклами през 2015 година, или с 50% повече от предходната година, поради опасения за измамни схеми.

„Когато рекламите се добри, потребителите имат достъп до интересни, полезни марки, бизнеси и продукти“, коментира Граф. „За съжаление, не всички реклами са такива. Някои са фалшиви или предлагат опасни продукти, като се правят опити да се подвеждат потребителите“, коментира още специалистът.

Щатските регулатори оказваха до момента сериозен натиск върху интнернет-компанията именно в посока на ограничаване на рекламите на кредити за малки суми и предлагани срещу изключително високи лихви.