Facebook залага всичко на мобилната реклама
Само преди няколко години инвеститорите се чудеха дали Facebook ще успее да се облагодетелства от тренда на ръста на мобилната реклама. В момента на практика това остава единственото перо, което е от значение.
Социалната мрежа обяви вчера, че прекратява поддържането на платформата Facebook Exchange (FBX) за десктопи от ноември.
Facebook най-накрая дава на рекламодателите си две неща, които те изискваха отдавна – разделя се с рекламата на персонални компютри и удвоява усилията си, насочени към мобилните реклами.
От първичното си публично предлагане през 2012 година Facebook премина от ориентирана към персоналните компютри социална мрежа към мобилните устройства.
Тя закупи популярни приложения като WhatsApp и Instagram, с което засили позициите си в мобилния сектор. Инвестициите от страна на ръководената от Марк Закърбърг компания станаха реалност в момент, когато все още не бе сигурно дали те ще донесат успех.
Нещата обаче се промениха драстично от тогава. През първото тримесечие мобилната реклама е съставлявала 82% от общите приходи от реклама спрямо 73% през същото тримесечие на миналата година.
Акциите на компанията поскъпнаха с 46% през последната една година, до 117.89 долара към вчерашното им затваряне. Базирана в Калифорния, Facebook в момента е шестата най-ценна щатска компания.
Социалната мрежа възнамерява да се фокусира върху продукти като динамични реклами и специфични таргетирани реклами на смартфоните.
От близо 1.65-те милиарда потребители на мрежата, 92% са активни на мобилните си устройства, съобщават от Facebook.
През изминалата година процентът на рекламодателите, използвали таргетиране на мобилната аудитория, се повиши до 82 спрямо 54% година по-рано. Осемдесет и седем процента от тях планират да повишат рекламните си бюджети през тази година.