Елена Дречева: Бъдещето на Konica Minolta са IT услугите
Елена Дречева е изпълнителен директор на Коника Минолта Бизнес Солюшънс България ЕООД. Вижте какво заяви тя в интервю за Profit.bg:
1. Как се е развила компанията през последните 10 години и в каква посока се движи в момента?
Вече 11 години, съвместно с нашите клиенти и партньори, реализираме нови бизнес идеи, в хармония с фирменото ни послание Giving shape to ideas. Благодарение на доверието им и успешно реализираните съвместни проекти, успяхме не само да запазим нивата на растеж, но и да развием нови услуги, които правят работата на нашите клиенти автоматизирана и по-ефективна.
Разполагаме със собствена и с партньорска структура, с която осигуряваме национално покритие и качествена грижа на клиентите си. Изградихме един стабилен екип от професионалисти, който работи за нас и който продължаваме да развиваме.
В световен мащаб Konica Minolta се трансформира в доставчик на IT услуги. Подобна трансформация тече и в компанията в България през последната година и половина. Продължаваме по този път, защото смятаме, че това е бъдещето ни – Konica Minolta – иновативен доставчик на IT услуги.
2. Какви са новите услуги в портфолиото на Konica Minolta?
Продължаваме да развиваме нашите услуги за оптимизиране на печата в компаниите, като с времето ги обогатихме и разширихме в посока оптимизация на бизнес процеси. Съсредоточаваме се не само върху печата на документи, но и върху целия процес по пътя им – от създаването, движението им, споделянето им до достигане в електронния архив.
Именно заради това Konica Minolta разработи нови софтуерни продукти за управление на документи и оптимизиране на бизнес процеси. Изследванията показват, че всеки служител губи средно по 20 минути на ден в търсене на документи и информация. Представете си колко струва това годишно на компании с 50 служители, например - близо 12000 лева.
А информация ни залива отвсякъде и документите растат като обем. Компаниите би трябвало да се стремят да автоматизират административните си процеси, за да могат да обърнат внимание на основната си дейност, като не без значение са и елиминирането на грешки и спестяването на средства.
Тук ние бихме могли да бъдем много полезни с нашите решения и услуги. В такъв аспект портфолиото ни се разшири с продукти и услуги, покриващи целия цикъл на документите в организациите, както и пътя на документите, т.е. вътрешните бизнес процеси.
3. Разкажете ни повече за ECM (Enterprise content management) услугите на Konica Minolta и с какво са полезни те за компаниите?
Ще започна с това, че Enterprise Content Management (ECM) решенията на Konica Minolta са приложими във всички бизнес сектори: информационни технологии, финанси, продажби, маркетинг, човешки ресурси. Конкретните дейности, които могат да бъдат оптимизирани по този начин, са управление на договори и документация, електронна кореспонденция, документи и процеси, свързани с управлението на служителите, движение на финансови документи в компанията с одобрение на различни нива, търсене на информация и системна интеграция.
Чрез поемане на контрол върху тази значима за бизнеса информация, компаниите могат да намалят оперативните си разходи и да подобрят обслужването на своите клиенти. За повече информация можете да посетите сайта ни, посветен изцяло на автоматизирането на документните процеси в компаниите www.companyprocess.info.
4. Какво е бъдещето на технологиите в бранша, в който работите и как го променят те?
Бъдещето на технологиите в сектора, в който ние работим, е изключително интригуващо. Колегите ни от петте центъра за бизнес иновации (BIC) работят по множество проекти в четири направления: Цифрово работно място (The digital workplace)- достъпност на информацията и виртуализация, управление на работното място, събиране на идеи и сътрудничество; Автоматизация на информацията – мрежи и сигурност, инфраструктура, управление на данни с цел улесняване взимането на решения, Internet of the things; Бизнес технологии – 3D принтиране, дисплеи, филми и 3D очила; ИТ в Медицината (Konica Minolta има качествено портфолио от рентгенови и мамографски апарати).
Ежедневието ни на бизнес портребители вече се променя с още по-бързи темпове и повдига въпроси пред компаниите за възможността да можем още по-бързо да обработваме данни, да ги споделяме и в същото време да се погрижим за тяхната сигурност например.
Колегата ни Милан Лакхани, който ще участва в Шумът на парите и по-конкретно в панел V: Бъдещето на технологиите, е част от BIC и ще разкаже много интересни неща по темата. Повече информация за събитието можете да откриете на profit.bg/forum.