Volkswagen с планове да се преструктурира след скандала
Най-големият европейски производител на автомобили Volkswagen AG, продължава да се бори с последствията от скандала, свързан с дизеловите й двигатели.
Компанията планира да обедини заводите си за производство на части в едно дружество, както и ще преразгледа портфейла си от дванадесет марки, като може да се раздели с някои от тях.
Действия, за отделяне на производството на части, бяха предприети преди години от други водещи производители като General Motors Corp. в лицето на Delphi и Ford Motor Co. с компанията Visteon, които впоследствие бяха отделени от компаниите майки.
Volkswagen с почти нулеви лихви по лизинга си за нови автомобили в САЩ
Volkswagen отчете приходи от продажби на части в размер на 14.6 млрд. евро през 2015-та година.
Според запознати с плановете на компанията, новият изпълнителен директор Матиас Мюлер вече е представил плановете си за преструктуриране на компанията пред надзорния й съвет, като ще ги представи и на медиите на пресконференция в четвъртък.
Засега е ясно, че звената за производство на части на Volkswagen ще бъдат обединени в една компания.
В допълнение очаква се Volkswagen да премине изцяло към стратегии на ръст, включващи въвличане в бизнеса за споделяне на автомобили, както и инвестиции и засилване на позициите й в производството на електромобили.
Не е ясно какво ще прави компанията със звеното си за производство на двигатели за кораби, или звената си като това за производство на камиони, което закупи от Scania, или на придобитата марка за мотоциклети Ducati.
Сериозни въпросителни има дали ще бъде запазено звеното за производство на спортни автомобили в лицето на Porsche, или ще бъде продадено, за набиране на средства.
Въпреки че акциите на компанията се оттласнаха с около 40% от дъното им, след скандала миналия октомври, около нев все още има много неясноти.
Германската компания е изправена пред краен срок, за намиране на споразумение с щатските регулатори през следващата седмица. До момента тя е заделила 16.2 млрд. долара провизии за потенциални глоби и съдебни дела, както и ремонтирането на близо 11 милиона автомобила по света.