Странните кампании, с които Дания насърчава раждаемостта
Раждаемостта в Дания се очаква да нарасне след поредица от странни рекламни кампании, които страната проведе през миналата година.
Компанията Spies Travel пусна видео с лозунга "Направи го за мама" през септември 2015 г. с идеята да подтикне хората да имат деца, за да дарят внуци на родителите си и да помогнат да бъде обърната тенденцията на застаряване на населението в държавата.
"Датската социалната система е под напрежение. Въпреки че има повишение, в страната все още не се раждат достатъчно бебета. И това засяга всички нас. Но тези, които страдат най-много, са може би майките, които никога няма да изпитат удоволствието да имат внуче", обяви тогава компанията.
Повече подробности за кампанията, както и видеото, можете да видите тук.
Скоро след това град Копенхаген проведе собствена кампания, призоваваща хората да помислят за тяхната плодовитост. В нея бяха използвани лозунги, касаещи мъжката сперма, от рода на "Плуват твърде бавно?", или пък обръщение към жените, гласящо: "Брои ли яйцата си днес?"
Националният телевизионен оператор в страната също излъчва специална програма, посветена на създаването на поколение, която е озаглавена Screw for Denmark (в превод Секс за Дания).
Девет месеца по-късно официалните доклади предполагат, че в страната може да се очаква бейби бум. Това лято са се родили 1200 бебета повече, в сравнение със същия период през миналата година, според доклад на датския Broadsheet Politiken.
Според заместник-кмета по здравеопазването на Копенхаген Нина Томсен, кампаниите за раждаемостта не са координирани и не могат да си приписват заслуга за повишения брой на бебетата.
"Това беше доста голяма изненада за мен, че имаше толкова много кампании по темата в рамките на такъв кратък период от време. Това със сигурност е накарало хората да помислят в насока създаване на поколение“, казва тя.
През 2014 г. националният коефициент на плодовитост в страната е 1.69, което представлява малко увеличение спрямо 2013 г. Този ръст се наблюдава за първи път от 2010 г. насам.
Средната възраст на жителите, които стават родители за първи път, в Дания е 29.1 години през 2014 г. Те са с пет години по-стари от средния показател през 1970 г.