Walmart купува Jet.com за 3 млрд. долара
Walmart е на крачка от това да закупи Jet.com, твърдят медиите в САЩ. Според непотвърдена информация, американската верига супермаркети ще придобие платформата за електронна търговия за около 3 млрд. долара.
Възможно е сделката да бъде обявена по-късно днес, съобщава електронното издание Recode, позовавайки се на неназовани източници. Ако информацията е вярна, това ще бъде най-голямата покупка на компания за електронна търговия.
Според материал по темата на Bloomberg, едно от изискванията за осъществяване на сделката ще бъде оставането на Марк Лор – основателя на Jet – като ръководител на онлайн дивизията на Walmart за няколко години.
Срокът трябва да бъде по-дълъг от двете години, които Лор прекара в Amazon.com след продажбата на предишния си проект - Diapers.com – на технологичния гигант от Сиатъл през 2011 година. Досегашният шеф по електронната търговия в Walmart Нийл Аш ще напусне компанията след преходен период.
Лор основава Jet през 2014 г., в опит да създаде следващия онлайн гигант, който да се конкурира с наложени играчи като Amazon, Walmart и Costco. Досега компанията е успяла да привлече финансиране от над 800 милиона долара, но при огромните суми, които харчи за реклама – между 20 и 25 млн. месечно, тя ще трябва да продължава да привлича пари от инвеститори, за да оцелее.
Изглежда, че в тази ситуация Лор се е спрял на друго решение и това ще му донесе сериозна награда – той притежава 25 процента от Jet, което предполага, че ще вземе около 750 млн. от сделката. Освен това, разполагайки с мощната финансова подкрепа на Walmart, той ще може да насочи усилията си към ускоряване на растежа на бизнеса.
За Walmart подобна сделка крие рискове, но предлага и възможности. Годишните продажби на компанията от електронна търговия възлизат на 14 млрд. долара, което представлява една малка част от близо 100-те милиарда, които реализира Amazon всяка година.
Комбинацията между технологиите на Jet, опита на Лор в сферата на електронната търговия, връзките на Walmart с доставчици и финансовата мощ на компанията може да допринесе за отправянето на едно по-сериозно предизвикателство към Amazon.