Все по-често планираме пътуване през социалните мрежи
Все повече туристи предпочитат да посетят културно или спортно събитие през ваканцията си вместо традиционната почивка на море. Това става ясно от Годишната програма за национална реклама на туризма ни за 2017 г., която беше представена от ресорното министерство по време на Националния съвет по туризъм във Велинград.
Посещенията на приятели и роднини, приключенските пътувания и търсенето на автентични преживявания расте сред международните туристи. Този тип пътувания са най-предпочитани от хората на възраст между 15 и 24 г.
Групата на туристите на възраст от 25 до 39 г. по-често предпочита море, а тези на 40-54 години - ваканция сред природата. Сред основните фактори при избора на дестинация е сигурността, посочва вестник "Стандарт".
Все повече хора планират пътуванията си през социалните мрежи и ги организират сами, без да използват туроператор. Именно затова един от основните акценти в рекламата ни като туристическа дестинация за следващата година ще бъде промотирането ни в онлайн среда.
Министерството планира кампании в социалните мрежи, каквито досега липсват в рекламата ни. А примерът на конкурентите ни показва, че този инструмент е много успешен при привличане на туристи. Министерството залага в програмата си догодина и на реклама в търсачката на Google, както и на съвместен онлайн маркетинг с чужди туроператори.
Целта на ведомството е да се наложи единно онлайн присъствие на страната ни, което да доведе до ръст на туристите. Министерството няма да се откаже и от традиционната реклама и предвижда да се изработят нови клипове и филми, които да ни рекламират.
През последната година страната ни се промотираше с безплатен, дарен на ведомството клип, който рекламира основно присъствието на филмовата индустрия. При това световноизвестните актьори от клипа, като Силвестър Сталоун и Антонио Бандерас, бяха заснети на фона на кариера и мрачни пейзажи, далеч от визията, която искаме да наложим пред света.
В рекламната ни стратегия за 2017 г. се предвиждат и публикации в специализирани и масови медии, както и в бордните издания на авиокомпании. Сред новите акценти ще са съвместни кампании с туроператори. От ведомството обаче са признали пред бранша, че идеите им към момента нямат бюджет и финансово покритие и могат да останат само на хартия.
Участваме на 13 нови борси
На 13 нови туристически изложения предвижда да участва страната ни през 2017 г., показва годишната програма за национална туристическа реклама, представена пред бранша във Велинград. Първите три от борсите са в Литва, Латвия и Естония още през януари и февруари. След това страната ни предвижда участие в едно ново изложение в Индия и две в Китай.
От програмата не става ясно дали ще се опитаме да привлечем туристи от тези страни заедно със съседни държави, тъй като е известно, че гостите от Индия и Китай пътуват не до една страна, а при пакет от няколко. Държавата предвижда и нови участия в Туркменистан, Узбекистан, Таджикистан, Иран, Сингапур, Малайзия и Южна Корея. Освен това участие с национален щанд България ще има на още 45 изложения.
Сред целите на министерството на туризма е и привличане у нас на големи събития и конференции, на които да сме домакин. От програмата става ясно, че страната ни може да посрещне през ноември Втория световен конгрес на модерния туризъм и древните цивилизации. За да стане това трябва да получим потвърждение от Световната организация по туризъм.