След мащабна инвестиция: щатските влакове ще се движат с 300 км/ч
Американският вицепрезидент Джо Байдън обяви миналата седмица, че Министерството на транспорта отпуска заем в размер на 2.45 млрд. долара на Amtrak – държавната компания, която се грижи за междуградската железопътна система на страната.
Заемът, най-големият в историята на министерството, ще се използва за осъвременяване на Североизточния коридор (Northeast Corridor), който започва от Бостън и стига до Вашингтон.
Най-голям процент от средствата ще бъде изразходван за 28 нови високоскоростни влакове, а останалата част от кредита са предназначени за обновяване на станциите по маршрута на железницата.
Влаковете, които се очаква да се появят на релсите през 2021 г., ще бъдат в състояние да развиват скорост от близо 300 км/ч. Настоящите влакове Acela се движат по Североизточния коридор с около 240 км/ч, докато японските влакове на магнитна възглавница достигат около 320 км/ч.
Новите влакове ще са с по-голям пътнически капацитет, ще се движат на по-кратък интервал от време, ще предлагат по-добър достъп до Wi-Fi, а сред останалите опции е възможността за поставяне на храна на всяка седалка.
Penn Station в Ню Йорк и Union Station в окръг Колумбия ще претърпят козметични промени. По време на пиковите часове влаковете между Ню Йорк и окръг Колумбия ще тръгват на всеки половин час, а влаковете между Бостън и Ню Йорк ще се движат на всеки час.
Инфраструктурата на Североизточния коридор е порядъчно остаряла. В някои части тя е на повече от 100 години и на места все още е ръчно задвижвана от лостове.
Някои от мостовете, които датират от 19-и век, изискват масивно обновяване, в противен случай съществува риск да бъдат изведени от експлоатация. Реконструкцията ще помогне и за премахване на ограниченията в скоростта.
Ако Североизточният коридор спре да функционира само за ден, това би струвало 100 млн. долара, изгубени в задръствания и производителност, според доклад на Конгреса.
Ремонтите по коридора се очаква да стимулират икономическото развитие по протежение на трасето и да направят влаковете по-надеждни и ефективни при всякакъв тип атмосферни условия.
Снимки: pixabay.com