Лондон е най-скъпият град за технологични стартъпи
Издръжката на офис в Лондон излиза доста солено на технологичните стартъпи, пише CNBC, позовавайки се на данни от имотната агенция Knight Frank.
Проведено наскоро проучване разглежда разходите за наем и обзавеждане на офис пространства в технологичните квартали на водещите градове в света. Резултатите от проучването показват, че подържането на офис с площ от 600 квадратни фута (около 55 кв. м) в предпочитания от технологични стартъпи район на Лондон Shoreditch струва 66 706 долара на година.
Така английската столица се нарежда на първо място сред най-скъпите градове за стартиращи технологични компании, отбелязва Knight Frank.
На второ място в класацията на агенцията се нарежда Ню Йорк - средната годишна издръжка на еквивалентен офис в Бруклин възлиза на 62 736 долара, сочат данните. Трети е кварталът Mid-Market в Сан Франциско, където откриването на офис ще ви струва 61 680 долара.
Топ 5 на класацията се допълва от технологичните зони на Париж (57 426 долара на година) и Бостън (50 700 долара).
Далеч по-достъпни алтернативи предлагат технологичните квартали в столицата на Ирландия - Дъблин (47 345 долара), и град Остин в американския щат Тексас (35 280 долара), показва анализът на Knight Frank.
Стартиращите компании, които все пак държат да бъдат базирани в Лондон, могат да помислят за установяване в работно пространство за споделено ползване (coworking space), където биха могли да наемат по-малки офиси или дори отделни бюра на по-достъпни цени. Наемът на четири бюра в Shoreditch струва 28 933 долара на година, изчислява Knight Frank.
“В настоящата ситуация на поет курс към брексит, технологичните стартъпи са едни от компаниите, на които Великобритания ще разчита за своя бъдещ растеж,” казва главният икономист на агенцията Джеймс Робъртс, цитиран от CNBC.
“Затова е разочароващо да открием, че Лондон е толкова скъпо място за наем на бизнес пространство за такъв тип компании, поне що се касае до самостоятелните офиси.”
“Местата за споделено ползване играят жизненоважна роля, предлагайки достъпно офис пространство, но за да преминат към следващата фаза в тяхното развитие, статъпите рано или късно трябва да се преместят в собствени офиси. Лондон трябва да бъде по-достъпен за технологичните фирми, ако иска да отгледа компании като Google и Twitter,” допълва Робъртс.