Защо, когато китайският президент купи нещо, продажбите скачат?
Какво е общото между руския сладолед, британската бира и и китайски кифлички на пара с пълнеж от задушен свински дроб и дреболии? Когато китайският президент Си Цзинпин ги консумира, продажбите в Китай рязко се покачват, пише Bloomberg.
Най-новият индикатор за фактора „Си“: скок на покупките на руски сладоледи, след като президентът Владимир Путин подари няколко на китайския ръководител на срещата на върха на Г-20 в Ханджоу по-рано този месец.
„Китайците следват тенденцията. През цялата си история китайският народ е следил внимателно големите си лидери, същото се случва сега и със Си, особено сред младите хора“, казва 63-годишният жител на Пекин У Гъ.
Той чака пред магазин за кнедли близо до Финансовата улица в Пекин - ресторант, който показва как Си повишил продажбите малко след встъпването си в длъжност. Повече от три години след изненадващото посещение на китайския президент във веригата ресторанти, когато си поръчал китайски кифлички на пара с пълнеж от зеленчуци, запържен черен дроб и дреболии, бизнесът й продължава да процъфтява.
Над 30 души чакаха на опашка на гишето в четвъртък, а навън група от 27 служители на компанията доставчик на пресни плодове Shenzhen Lohas World позираха за снимка след среща наблизо. 58-годишната Уан Цин е в заведението заедно със съпруга си от град Йентай в провинция Шандун и двамата са седнали на масата на Си.
„Съпругът ми е бил тук много пъти преди това и винаги съм искала да дойда. Казах му, че когато посетим Пекин, трябва да дойда тук“, споделя Уан. След като Си посети британски пъб с бившия премиер на Великобритания Дейвид Камерън миналата година, продажбите на британска бира рязко скочиха в Пекин, съобщи агенция Синхуа през октомври.
Базирана в Пекин компания, вносител на британската бира Greene King IPA, трябвало да увеличи вноса от 6000 бутилки на месец на 80 000.
Си повлиял и върху предпочитанията на китайците за туризъм. След визитата си в Нова Зеландия през ноември 2014 г. и излъчването на популярно телевизионно риалити шоу в Китай, в което действието се развиваше в Нова Зеландия, броят на китайските посетители скочил с над 34% през 2015 г., до близо 356 000 души.
„И двете събития доведоха до значително увеличаване на онлайн търсенията по ключови думи като „Нова Зеландия“, „новозеландски туризъм“ и „виза за Нова Зеландия“, тъй като любопитните китайски граждани се втурнаха към интернет, за да научат повече за страната“, казва Джу Шин, анализатор в базираната в Оуклънд компания Milford Asset Management.