Един прост трик, който жените в Белия дом използват
Светът би бил по-добро място, ако се научим да поддържаме и да окуражаваме хората край себе си, вярва Кат Бугард, редактор в Muse. По думите й работещият свят може да бъде изключително агресивен.
Тя е права. Няма да получите желаното повишение, ако не работите упорито и по-бързо от другите около себе си. Няма да получите онзи проект, ако не докажете пред шефа, че сте служителят, който най-много го заслужава.
Но нека да погледнем на нещата от друг ъгъл. Какво ще се случи, ако отместим погледа от собствената си кариерна стълбица и започнем да се катерим заедно? Ще ни отведе ли този подход до някъде?
Именно това са решили да направят някои от жените на високи позиции в Белия дом, се казва в скорошна статия в The Washington Post.
Изправени пред минусите от това да си жена в един изпълнен с мъже политически свят, те разбират, че е трудно да надигнеш глас в стая с представители на мъжкия пол.
Затова какво решават да направят жените в отговор? Те започват да се поддържат една друга.
Жените в Белия дом са приели следната стратегия, която наричат „усилване“. По време на разговор, когато жена отбележи нещо важно, друга жена трябва да го повтори, цитирайки неговия автор. По този начин мъжете в стаята обръщат внимание на казаното и се избягват случаи, когато те приписват казаното на себе си.
Този подход проработва. Мъжете в стаята, включително самият президент Обама, са започнали да се вслушват в мнението на жените повече, тъй като в стаята са се чували утвърждаващи още 2-3 гласа. А два гласа са по-силни от един, нали така.
Тази стратегия е печеливша не само за жените в политиката. Тя може да бъде приложена във всяка сфера.
Вместо да се състезаваме един с друг, добре е да полагаме усилия и да прокарваме идеите на своите колеги напред. И не защото се чувстваме задължени, а защото наистина сме съгласни с това, което казват.
Просто помислете: нито една среща не стига до никъде, когато всеки дърпа към себе си. Но ако положите усилие да се вслушате, може наистина да постигнете напредък.
Предлагаме на следващата работна среща да говорите от името на друг – изложете идеята на колега и подчертайте, че тя е добра. Талантлите и умни хора могат само да ви помогнат.