Прилично ли е жените да се гримират в градския транспорт?
Приемливо ли е да използвате времето в градския транспорт, за да си слагате грим? Японска железопътна компания смята, че не и пусна видеоклип, с който да убеди жените да не го правят, пише ВВС.
Видеото показва как две жени, пътуващи във влак, си слагат спирала и червило, а трета жена, която ги наблюдава, прошепва „грозна гледка“. След това тя започва да ги хока. Това е едно от няколко видеа по влаков етикет, които компанията Tokyu corp планира да публикува. Но някои смятат, че това е твърде голяма стъпка към ограничаване на поведението на хората.
Видеото от 30 секунди, публикувано на 16 септември, започва с фразата: „Всички градски жени са красиви. Но понякога са грозна гледка“. Жените, които си слагат грим, са хокани от актрисата Сава Нимура, след което идва фразата: „Моля ви, въздържайте се да си слагате грим във влака“.
„Разбира се, щях да разбера, ако бяха казали, че ако си слагам грим във влака, пудрата може да се разпръсне, ароматът може да е силен, гримовете ми могат да зацапат купето или дрехите на другите хора. Но няма причина влакова компания да ми казва дали съм красива или неприлична“, пише потребител на Twitter.
“Хората са гневни, не защото искат да се гримират във влакове, съвсем не. Те се противят на това общество, което измисля толкова много различни причини, за да оправдае омразата към жените и потискането им“, пише друга потребителка.
Други отбелязват, че във влаковете се случват много по-сериозни неприятности, като срещи с пияни пътници или опипване. Но мнозина подкрепиха посланието на рекламата.
„Хората казват, че на Запад гримирането на публично място е признак, че сте проститутка, но Нейно Величество кралица Елизабет е известна с това, че често си слага червило пред публика (обсъжда се повече коя марка използва и никой не я критикува)“, пише потребител на Twitter.
Tokyu corp съобщи, че това е едно от поредицата видеа, целящи да образоват пътниците за правилата и етикета, докато използват влаковете. Други видеа целят да ограничат използването на смартфоните по време на разходка или да разубедят пътниците да се качват в претъпкани влакове с големи чанти.
Tokyu corp съобщи, че фокусът на видеата е избран въз основа на допитване на Асоциацията на японските частни жп компании за най-големите оплаквания на пътниците, използващи влаковете. На първо място в списъка е вдигането на силен шум.