4 ноември е ден за подготовка на предприемачи с кауза
На 4 ноември 2016 в София Тех Парк се провежда безплатното обучение за стартиращи бизнеси с кауза. „Асансьорът на Chivas“, както се нарича предварителната подготовка, предоставяна от Chivas и Innovation Starter Box, ще помогне на предприемачите с кауза да подготвят успешен и добре балансиран социален бизнес.
На обучението всеки, който иска да се бори за стартъп финансиране, може да получи подготовка по представянето на своя продукт или услуга в родна или международна среда. Програмата започва в 9:00 часа сутринта с представянето на Chivas The Venture и добър опит от предварителните две издания на глобалната надпревара за стартъпи с кауза.
Темите на пре-акселератора са изключително практично насочени. Една от тях е прилагането на бизнес модела Canvas, който се превърна в глобален стандарт, използван от милиони хора в компании от всякакъв мащаб, за да опишат, разработят и развиват своя бизнес.
Комбинирането на наистина работещ бизнес модел и решаването на значим социален проблем ще е другата тема.
„Средата ни все още се развива и съответно още намира баланс и дълбочина. Виждаме проекти, които са хубави бизнеси и интересни каузи. Има много технологични проекти без кауза, които са съвсем стабилни бизнеси. The Venture търси повече - бизнес със силна кауза. И точно The Venture помага да се развие този вид предпиемачество в България - за третото издание вярвам, че ще видим доста повече еволюция в тази посока,“ коментира Боян Бенев от българското жури на The Venture.
В следващите сесии предприемачите ще могат да се подготвят за атрактивното представяне на проекта си пред инвеститори и да проверят дали техният продукт отговаря на конкретните проблеми на общността им. Ще могат да представят прототип и да го тестват. В рамките на деня участниците имат възможност да представят своя стартъп и да получат насоки от менторите и участниците както за своето представяне, така и конкретно по продукта или услугата, които са разработили.
Участието е безплатно след регистрация на www.chivaselevator.bg. В същата програма може да се включат и студенти, които да станат част от стартъп екипите. Ако искате да промените света и търсите съмишленици, може да започнете оттук.
Първите български проекти за участие в The Venture вече са подадени, а крайният срок е 1 декември 2016 г., напомнят организаторите. Третото издание на The Venture – глобалното търсене на предприемачи с идеи за бизнес, който да провокира значима социална промяна, набира проекти за бизнеси с кауза от 32 държави на шест континента. България е участник за трета поредна година.
Chivas The Venture – Win The Right Way е глобална инициатива на Chivas, която дава възможност на предприемачи да осъществят бизнес, който създава предпоставка за значима социална промяна. На локално ниво жури ще определи кой проект да представи страната на глобалния финал на Chivas The Venture и да се състезава за дял от наградния фонд от 1 000 000 долара.
Първата година българският финалист беше стартиращата компания Arthesis, която разработва уникални персонализирани обвивки за протези чрез 3D принтер. Миналата година Bee Smart Technologies тения продукт за следене на пчелни семейства отиде на международния финал.
Финалистите ще заминат на едноседмично обучение за управление на бизнес и ще представят идеите си пред световни бизнес лидери. Наградният фонд от 1 000 000 долара ще бъде разпределен между тях, като 250 000 долара ще бъдат разпределени чрез 5-седмично гласуване, a останалите 750 000 долара ще бъдат разпределени от глобално жури между един или повече екипи.