Най-лошата авиокомпания в света не е превозила нито един пътник
Американска авиокомпания, създадена през 1989 г. с цел да предлага „висококачествена пътническа услуга в три класи“, неотдавна извади от експлоатация единствения си самолет, въпреки че не е извършила нито един търговски полет в 27-годишната си история, пише Daily Telegraph.
Baltia Airlines започва с големи обещания. Тя смята да предлага единствения полет без прекъсване от Ню Йорк до Санкт Петербург, както и ваканционни пакети и програма за чести клиенти, но все още не е превозила нито един пътник и не е продала нито един пакет.
Авиокомпанията, която официално работи от международното летище „Джон Ф. Кенеди“ и има още една база на летище Willow Run в Мичиган, твърди, че все още чака одобрение да започне работа от Американската федерална авиационна администрация (FAA)... след 27 години.
Компанията се е провалила седем пъти в процеса на оценяване от FAA заради проблеми с разгъването на пързалката за аварийна евакуация, съобщи миналия месец радио Мичиган.
Авиокомпанията премества дейността си в Мичиган, където е по-лесно да получи одобрение от FAA, отколкото в Ню Йорк, където Baltia сее провалила на всички тестове за сертифициране. Тя не е спечелила никакви приходи от създаването си и е натрупала дългове за над 119 млн. долара към март тази година.
Нюйоркската авиокомпания се надяваше да се превърне във „водеща американска авиокомпания на Трансатлантическия пазар“, предлагаща връзки между големи градове в САЩ и Европа. Тя очакваше да започне да извършва полети миналата година.
Но през март тази година авиокомпанията обяви, че се отказва от плановете си да експлоатира единствения си самолет - 37-годишен Boeing 747. Самолетът извърши един полет миналата година от Уилоу рън до завода за поддръжка в Оскода, Мичиган, но през останалото време не е бил в експлоатация.
Авиокомпанията смята да вземе под наем по-нов и по-пестелив на гориво самолет в опит да улесни процеса на сертифицирането си. Baltia съобщи, че в момента се намира „в напреднал етап на сертификационния процес на FAA” и че секцията за резервации на сайта й не позволява да се резервират места за полети.
През май авиокомпанията съобщи, че води преговори с различни инвестиционни компании, за да набере необходимия капитал за оперативните си разходи и да си осигури наемането на нов самолет, което би ускорило процеса на сертифициране.
„Създаването на Baltia беше дълъг и труден процес. Искам всичките ни акционери да бъдат сигурни, че екипът на Baltia работи старателно да изпълни целта ни компанията да започне да извършва полети. Ще държим акционерите си в течение за бъдещото развитие“, заяви в комюнике президентът на авиокомпанията Ръсел Тал.