Lufthansa и Ryanair в битка за летището във Франкфурт
Ryanair обяви планове да се премести в базата на Lufthansa във Франкфурт, предаде Reuters. Това показва усилията на авиокомпанията да се установи на по-големи летища и засилва натиска върху германския превозвач, който разширява собствените си нискотарифни полети.
Lufthansa съобщи, че ще предложи по-малко места от планираните през това тримесечие, тъй като се опитва да неутрализира натиска върху цената на билетите, следвайки примера на собственика на British Airways IAG.
Европейските авиолинии опитват да компенсират намаляващите цени на фона на по-голямото предлагане на места, особено от нискотарифните компании, в опит да извлекат полза от ниските цени и да спечелят пазарен дял.
Lufthansa стимулира растежа в нискотарифния си филиал Eurowings, като подписа сделки с Air Berlin и Brussels Airlines. Това ще превърне Eurowings в третата най-голяма нискотарифна авиокомпания в Европа следващото лято - след Ryanair и easyJet.
В същото време Ryanair се разширява в Германия, където иска да постигне пазарен дял от 20% спрямо 8% в момента и да постигне растеж на основните си летища в Европа, като привлича повече пътници, особено в бизнес класите.
Ирландската авиокомпания съобщи, че ще започне да лети от летището във Франкфурт, най-голямото в Германия, от идното лято до четири туристически дестинации в Испания и Португалия. Тя планира също силен растеж през зимата на 2017-2018 г.
Марио Бакалов - пилотът, управляващ най-големия самолет в света
Летището във Франкфурт, управлявано от Fraport, има малко нискотарифни авиокомпании заради високите такси. Lufthansa има около 60%-ен пазарен дял във Франкфурт. Исторически, авиокомпанията също има близки връзки с Fraport, където притежава 8%, но Fraport сега планира да предлага стимули и да приспособява начина, по който пътниците се придвижват през летището, за да отговори на изискванията на нискотарифните авиокомпании.
Изпълнителният директор на Lufthansa Карстен Шпор заяви, че очаква авиокомпанията да спести до 300 млн. евро на година, ако й предложат същите условия като Ryanair и допълни, че може да започне полети на Eurowings от Франкфурт.
Lufthansa опитва да намали разходите, като все още не е постигнала споразумение със стакчуващите в нискотарифните й филиали и с пилотите за заплащането и пенсиите им.
Най-голямата авиокомпания в Германия очаква увеличение на капацитета си от 8.7% в четвъртото тримесечие, с което общият й растеж през 2016 г. ще достигне 5.2% спрямо 5.4% за предишната година.