Един от клоновете на индийската банка City Union Bank приветства в редовете си нов служител – хуманоидният робот на име Лакшми. Той ще отговаря на клиентите на банката по въпроси, свързани със 125 теми.

Лакшми е обучен да прави жестове и да общува на английски език.

Към момента става дума за пилотен проект. След анализ на работата на робота, банката ще разгледа възможността да „назначи“ още такива служители в други 30 клона.

Разработчиците имат намерение да обучат Лакшми така, че да отговаря на въпроси, свързани с данни по индивидуалните сметки на клиентите и неотдавнашните транзакции.

Секретната информация за клиентите ще бъде визуализирана на LCD-екрана на робота. По този начин ще бъдат защитени личните данни.

По-рано бе съобщено, че хуманоиден робот на име Пепър вече работи в банка. Роботът е разработен от японската компания Softbank. Първото „работно място“ на Пепър бе клон на банка Muziho в Токио.

Неотдавна тайванска банка нае 20 робота от компания Softbank.

Компанията Perobot, занимаваща се с продажбата и обслужването на механични помощници, предлага роботи под наем за 2 години срещу 836 долара месечно. Средната заплата в Тайван е почти 45 000 тайвански долара, или 1490 щатски долара.