Продажбите на Apple Watch бележат рязък спад? Не и според Тим Кук
Доставките на Apple Watch до търговските вериги са спаднали драстично през третото тримесечие на годината, тъй като потребителите предпочитат по-опростени устройства. Това съобщи вчера CNBC, позовавайки се на ново проучване на IDC за пазара на носими устройства (wearables).
Според данните на IDC 85% от този сегмент от пазара за технологични джаджи, се състои от опростени устройство, които не поддържат приложения от външни разработчици. Продажбите на опростените устройства са отбелязали двуцифрен процентен ръст през третото тримесечие, но когато се прибавят и умните часовници, общият ръст на пазара на годишна база е едва 3.1%.
Това е особено неприятно за Apple, чийто умен часовник е регистрирал спад в доставките за тримесечието от цели 71% до 1.1 милиона броя, изчислява IDC. Калифорнийският технологичен гигант не прави разбивка на продажбите на Apple Watch в своите финансови отчети.
Този спад е донякъде очакван, тъй като пускането в продажба на дългоочакваното второ поколение Apple се състоя едва в края на тримесечието, което вероятно е накарало много потребители да отложат покупките, за да се сдобият направо с по-новия модел. Тенденцията към ориентиране на пазара към по-опростени устройства обаче може би не вещае нищо добро за умния часовник на Apple.
“Основните причини за спада са поостарялата продуктова линия и неинтуитивният интерфейс,“ пишат анализаторите на IDC, цитирани от CNBC. “Въпреки че и двата проблема бяха адресирани в новото поколение часовници, успехът на Apple Watch най-вероятно ще бъде заглушен докато категорията на умните часовници продължава да изпитва затруднения.“
Според изпълнителния директор на Apple Тим Кук обаче, устройството се представя чудесно и е един от най-популярните продукти на компанията през празничния сезон. Кук сподели това днес в имейл до Reuters. Той каза, че съотношението на продадените към доставените на търговските вериги устройства е достигнало рекордно високо ниво. Кук заяви още, че очаква трите месеца до края на тази година да бъдат най-успешните за умния часовник от създаването му.