Microsoft финализира сделката по придобиването на LinkedIn на стойност 26.2 милиарда долара. Новината, която бе съобщена от двете компании вчера, идва около шест месеца, след като сделката бе първоначално обявена.

Финализирането стана възможно, след като по-рано през седмицата сделката получи окончателно одобрение от Европейската комисия. За да получи одобрението, Microsoft трябваше направи някои отстъпки, целящи да гарантират, че компанията няма да предприема действия, които да поставят конкурентните на LinkedIn платформи в неблагоприятно положение.

Със своите над 400 милиона регистрирани потребители, LinkedIn е най-популярната социална мрежа, насочена към професионалисти. Платформата се използва както за завързване на професионални контакти, така и от хора, търсещи работа, и работодатели.

Този фокус на платформата пасва на основната дейност на редмъндската компания, чийто най-важен сегмент са бизнес клиентите. Освен това придобиването на LinkedIn ще позволи на Microsoft да стъпи на сцената на социалните мрежи, където компанията не е имала особен успех досега.

Ще бъде интересно да видим как LinkedIn ще се впише в съществуващото портфолио от комуникационни продукти (Skype, Yammer) на технологичния гигант.

В изявление от вчера изпълнителният директор на LinkedIn Джеф Уайнър определи финализирането на сделката като важен етап в развитието на компанията.