От храна до играчки - какво ще се продава най-много през 2017 г.?
Преди два дни казахме сбогом на 2016 г. - годината, в която магазините за дрехи бяха залети с блузи с голо рамо, когато менютата на ресторантите предлагаха ястия с бхут джолокия (люти чушки) и други наследници на тайландския лют сос срирача, когато феновете на видеоигрите полудяха по старите NES конзоли на Nintendo, които им напомняха на детството, пише Washington Post.
По какво ще полудеят потребителите през 2017 г.? Washington Post публикува няколко прогнози.
Храна
Тази година все повече ресторанти ще включват засукани закуски в менюто си. Изследователската компания в хранителната индустрия Technomic прогнозира, че ресторантите ще започнат да включват повече азиатски, африкански и близкоизточни съставки и подправки в сутрешното меню.
Според компанията клиентите могат да очакват повече ястия, като шакшука, включващо яйца, нахут, къдраво зеле, сирене фета и пикантен доматен сос. Освен това в ера, в която мазнините вече не се смятат за врагове, Technomic очаква ресторантьорите да използват много тази година не само масло, но и мазнини, като сланина.
В същото време National Restaurant Association прогнозира, че необичайното месо, като стек от стриди, ще бъде ключова съставка в менюто през 2017 г. Компанията очаква също така хавайското ястие със сурова риба поке също да има централно място в менюто.
Мода
Подгответе се за завръщане на 80-те, но не се притеснявайте, че дрехи като от филма „Моделиерката“ ще завладеят модния подиум. Сидни Морган-Петро от компанията WGSN казва, че няма да станем свидетели на завръщането на неестетичното толкова буквално.
„Става въпрос не толкова за вида на 80-те, колкото за някои от идеите“, отбелязва Морган-Петро.
Можем да очакваме много обемни дрехи с по-големи пропорции. Вместо прилепнали дънки, мислете за развлечени панталони. Вместо за ултравталени горни дрехи, мислете за палта във формата на шушулка с дължина до земята.
Но може би най-изразителният пример за тенденцията с обемни дрехи ще бъдат множеството горни дрехи и рокли с падащи на вълни ръкави. Тези силуети вече хващат окото на модните експерти и вероятно ще станат изключително популярни през 2017 г.
Освен това Морган-Петро очаква да види елементи от спортното облекло, впчетени в по-изискани, официални облекла. С други думи, вместо да обличате анцунг, за да потичате, инвестирайте в дрехи, които са направени от същите удобни материи, но са ушити така, че да изглеждат като истински панталони.
Козметика
Бизнесът с разкрасителните продукти се разделя на четири категории: грим, грижи за кожата, грижи за косата и парфюми. Карън Грант, анализатор на козметичната индустрия в NPD Group, казва, че очаква огромен импулс в грима през 2017 г.
Продуктите за поддръжка на веждите, като гел за боядисване и молив за оформяне, ще са особено популярни. По данни на NPD продажбите на тези продукти са нараснали с 37% в последното тримесечие, тъй като по-гъстите вежди, като на Лили Колинс, остават на мода.
Грант очаква силна година и за червилата, както и за контурния грим - продукт, който нанасяте на лицето си, за да подчертаете костната си структура.
Големият брой нови марки и продукти ще помогнат за високите продажби на грима, смята Грант.
Устройства
2017 ще бъде годината на гласово активираните дигитални асистенти, като Google Home и Echo на Amazon. Шаун ДюБравак, главен икономист в Consumer Technology Association, казва, че първите клиенти, които са се сдобили с тези устройства миналата година, могат да бъдат катализатори за нарастването на популярността на технологията през 2017 г.
Все повече хора ще се срещат с тези устройства в реалния живот. Например, когато отиваме в къщата на приятел и го виждаме да използва Echo, за да избере музиката за партито, или посещаваме сестра си, която казва на Google Home да добави млякото в списъка си за покупки.
Възприемането на тези устройства вероятно ще става все по-голямо, отчасти защото технологията, която ги захранва, става все по-добра. ДюБравак казва, че през 90-те години на миналия век процентът на грешките при гласово активираните асистенти беше близо 100%, т.е. те почти никога не са разбирали потребителя правилно.
През 2013 г. процентът на грешките е спаднал до 25%, а в последните три години е бил сведен до около 5%.
„Напредъкът в тази технология в последните 30 месеца беше по-голям, отколкото в последните 30 години“, отбелязва ДюБравак.
Играчки
2017 ще бъде изключително натоварена година за играчките, свързани с големия екран. Джин Силвър, генерален директор на сайта за ревюта за играчки TTPM, казва, че в обичайна година осем игрални филма са свързани с големи лицензирани програми за мърчандайзинг.
Тази година има около 20 филма, които попадат в тази категория. Нова част на „Трансформърс“ ще има своята премиера това лято. А Спайдърмен, един от най-продаваните герои в света на играчките на Marvel, ще бъде много търсен след дебюта в боксофиса на „Спайдър-Мен: Завръщане у дома“.
Освен това Disney ще пусне през март екшън версия на анимационната си класика от 1991 г. „Красавицата и звярът“ с участието на звездата от „Хари Потър“ Ема Уотсън. „Disney е много добра в изграждането на поредици и превръщането им в мърчандайзингова стратегия“, казва Марти Бочстейн, вицепрезидент на the International Licensing Industry Merchandisers’ Association.
Извън играчките с холивудска връзка, повторното пускане в продажба на подобрена версия на говорещото мече от 80-те години Ръкспин вероятно ще се превърне в голям хит. Производителят му Wicked Cool Toys се надява, че то ще предизвика носталгия у родителите, които са си играли с оригиналното мече в миналото.
Снимки: Pixabay