Как Facebook извлича печалба от нещастната любов на потребителите
Нещастието на едни носи щастие на други, припомня Facebook на рекламодателите си, като им подсказва как по-добре да насочват рекламите си към хората с разбити сърца в социалната мрежа в изследване, публикувано през февруари.
Поведението на потребителите над 18 години в пет държави - Франция, Холандия, Полша, ОАЕ и Великобритания, които са официализирали края на любовната си връзка, като са променили статуса си от „обвързан“ на „необвързан“, е разгледано под лупа от Facebook IQ. Това е платформа за анализ на данни, предназначена за служителите на социалната мрежа, пише френският вестник Les Echos.
Резултатът - „хората посещават по-често профила си във Facebook, след като са актуализирали статуса си“, констатира платформата. Тя обяснява тази промяна в поведението с повишеното желание за сближаване със семейството и приятелите.
Любовната мъка във Faceboook може да е от полза за рекламодателите. Необходимостта от обграждане с повече хора не се ограничава само до социалната мрежа. В двете седмици преди и след официализирането в интернет на статута на необвързан честотата, с която потребителите приемат повече от една покана за събитие нараства с 40% спрямо периода между 60-те дни преди и след промяната на статуса, констатира изследването.
Анкета сред потребителите на Facebook от август 2016 г. разкрива също, че жените са два пъти по-склонни да участват в социални дейности от бившия им партньор.
Терапия чрез пътуване
Центровете на интерес също се развиват в периода на любовни неприятности. Интересното е, че те не са ориентирани към електронната търговия и продажбите на дребно, а към пътуванията. В месеца след официализирането на скъсването Facebook бележи повишение с 25% на покупките, свързани с пътувания, през своята мрежа в сравнение с месеца, предхождащ промяната на статуса.
Дейностите, свързани със спорт и здраве, също привличат интереса на хората с разбити сърца, както и новите преживявания. „Проявявайте повече емпатия“, за да спечелите доверието на тези клиенти, и „им предлагайте нови преживявания“, съветва Facebook IQ рекламодателите в социалната мрежа.
Преориентиране към мобилните телефони
„Бъдете мобилни, колкото тях. Имате най-голям шанс да достигнете до тях чрез мобилния телефон“, допълва платформата. Социалната мрежа възнамерява да привлече нови потребители чрез мобилната си версия, чиито приходи от реклама растат.
В глобален план сумите, които рекламодателите са платили на Facebook, съставляват 97% от оборота й през 2016 г. Това е повишение с 51% на годишна основа до 8.8 млрд. долара.