6 трика, които компаниите използват, за да продават на жените
Няма съмнение: жените са най-големите консуматори в Америка…а и не само там. Според доклад на Nielsen за САЩ, те харчат между 5 и 15 милиарда долара годишно, и се очаква да контролират две трети от потреблението в следващите 10 години.
Ето защо не е учудващо защо цената има толкова голямо значение. Маркетолозите използват какви ли не трикове, за да накарат жените да отворят портфейлите си и да харчат повече. Нека видим някои от основните трикове, които те прилагат.
1. Предизвикват чувството за вина
Голяма част от маркетинга почива на чувството на вината. Тази емоция работи особено силно при жените, което се дължи на тяхната природа. Има две причини този трик да работи: емоционална, което ни кара да се чувстваме по-добра майка, съпруга или приятелка.
Втората е рационална и се фокусира върху практичността на продукта или услугата, с които ще решим определен проблем, като липсата на време в графика си.
2. Социалните мрежи
Колко често проверявате вашия Facebook или Instagram профил? Почти две трети от потребителите го правят ежедневно, а има и случаи, в които са постоянно там. Маркетолозите знаят това и плащат на известни хора да рекламират определени неща, да ни демонстрират определен статус или начин на живот чрез тези продукти.
Дори и наличието на хаштагове като #ad и #spon, което значи, че са спонсорирани, не спира желанието за покупка на тези продукти.
3. Създват контекст
Когато продават на жени, маркетолозите поставят жената в ситуация, в която ползва дадения продукт, за да съкратят процеса на взимане на решение. Да вземем електроника, например, продукт, насочен традиционно към мъже.
Ако за тях фонът е всекидневна, в която са сами и използват уреда, то при жените това не работи, те са склони да пропуснат подобна ситуация. Ако стаята е със семейство, с повече хора, потребители на дадения продукт, тогава това ще привлече вниманието им.
4. Обещават да върнат часовника назад
Има ли извор на младостта? За търговците със сигурност има. За хора, които се опитват да се справят с последиците от застаряването, маркетолозите използват особено често думата "време", или позоваването й в дадена реклама вдига продажбите.
5. Те намалят размера на пакетите
Забелязали ли сте, че определени напитки и продукти стават по-малки? Например компаниите, продаващи безалкохолни напитки, забелязват, че жените са склонни да купуват по-малки кутии в грижа за здравето си. Ето защо много компании се възползват от това. Потребителите вече плащат повече за по-малко, но явно това работи.
6. Карат ги да ловуват
Жените подсъзнателно искат да ловуват за добра сделка. Така те се чувстват възнаградени. За да им дадат такава възможност, магазините нарочно правят маси с разхвърляни вещи, в които крият продукти. (Да, правилно сте прочели, и това работи).
Според проучване, ако в магазин за дрехи има две маси една до друга – една подредена и една разхвърляна, втората продава 17 на сто повече. Ако има и конкуренция в ровенето с приятелка, жените са склонни да похарчат с до 12% повече.
Музика също влиза в играта. Ако ритъмът е по-бавен от скоростта на сърцето, жените купуват с 29 процента повече. Защо? Изследванията показват, че така те се движат по-бавно и прекарват повече време в магазина.
Един от начините да се избегнете преразход е да оставите всички продукти, които искате да купите и да се върне един ден по-късно. Нивата на допамин, еуфорията, която сте изпитали, когато за първи път виждате продуктите, са по-ниски. А резултатът обикновено е, че ще оставите половината неща.