Zara е култова верига магазини за дрехи, чиито достъпни версии на дизайнерски облекла я направиха любима марка на младежите и хората на 30-годишна възраст. Но според експерти в областта на потреблението има възрастова граница за купуване на дрехи от Zara и тя е много по-ниска, отколкото смятате, пише Daily Mail.

Агенцията за анализ на потреблението Insight Rooms изследвала начина, по който жените се ангажират социално с испанската марка според тяхната възраст. Изследването им установило, че ангажиментът достига своя пик на възраст между 23 и 27 години.

След това купувачите започват да намаляват, пише сайтът WWW.com, цитирайки съознователят и генерален директор на Insight Romms Ед Дилуърт. Когато достигнат 33-годишна възраст, социалният им ангажимент намалява под 1 на сто, което означава, че жените, достигнали 30-годишна възраст, търсят други марки, за да запълнят гардероба си.

Макар това да е изненадващо за феновете на
Zara над 30-годишна възраст, все пак възрастовата граница не е толкова драстична, колкото при някои други конкурентни вериги магазини. Каква е причината за това? „Дрехите са в по-консервативен и класически стил и достигат до по-голяма възрастова група от младежките марки“, пише Дилуърт.

Как палто на Zara стига от ателието до Пето авеню за 25 дни? Конкурентите на испанската марка се опитват да следват нейния модел на бързата мода


Испанската компания за бърза модва, която има над 2000 клона в цял свят, бързо улавя тенденциите от модния подиум, като доставя нови модели до магазините си два пъти в седмицата.

В последните години тя се радва на бум на популярността, като много от вдъхновените от модните подиуми модели са се сдобили с култов статус. Zara се сдоби с още по-голяма слава миналата година, когато раирано палто за 69.99 паунда стана толкова популярно, че получи собствен акаунт в социалните мрежи.