Как се работи с хора, които не спазват крайни срокове
В един перфектен свят никой няма да закъснява и всеки ще знае, че неспазването на крайните срокове е непрофесионално и грубо.
Но ние не живеем в такъв перфектен свят. Вместо това живеем във време, в което всеки човек има свой ритъм на живот и цел.
Това означава, че макар да искате силно нещо да бъде свършено в срок, повечето неща ще се случват просрочено.
Това, разбира се, е стресиращо. Затова е необходимо да:
1. Поставете специфичен краен срок
Тъй като не всеки човек е надарен с усещане за спешност, винаги е по-добре да поставяте специфичен краен срок. Казвайки: Можеш ли да приключиш с работата до следващата седмица, това е доста непродуктивно. Опитайте така: Бих искал да приключиш с работата до понеделник по обед.
По този начин разбирането е взаимно. Не казваме, че този подход винаги ще е работещ, но поне няма да има двусмислици по отношение на крайния срок.
2. Помнете, че не става дума само за вас
Когато става дума за крайни срокове, вероятно си мислите: Не трябва ли те да бъдат уважавани, тъй като именно това се изисква?“ Да. Така е. Но трябва да знаете също така, че хората край вас може да мислят иначе.
С какво това ми помага, пита се човекът от другата страна.
Искате или не, хората са програмирани да мислят по начин, който ги поставя на първо място. Затова, когато поставяте краен срок, уверете се, че служителят разбира ясно, че ползата е взаимна.
3. Бъдете проактивни и правете проверки
Ако възнамерявате да проверите дали проектът върви по план, а ние твърдо вярваме, че трябва да го направите, отметнете тази задача преди актуалния краен срок.
Не е необходимо да се паникьосвате в последния момент. Затова питайте своевременно за новостите по отношение на изпълнението на проекта.
Бъдете учтиви и не внасяйте смут, ако той не е продуктивен.