Луксозната марка часовници Rolex е компанията с най-добра репутация в света, показва годишната класация на Reputation Institute, цитирана от Business Insider.

Институтът класира компаниите въз основа на възприятието на обществото за техния успех в седем области – продукти и услуги, иновации, работно място, управление, гражданство, лидерство и представяне.

Швейцарският производител на часовници оглавява класацията в Северна Америка и Азия,
Lego е на първо място в Европа и Близкия изток, а Google води в Латинска Америка. За съставянето на класацията Reputation Institute събира над 240 000 рейтинги от 15 страни.

10. Adidas – 77.3 точки



2016 се оказа добра година за германския производител на спортна екипировка, който надмина очакванията и обяви нетна печалба от над 1 млрд. долара. Миналата година беше първата от стратегическия й план 2020, който доведе начело на
Adidas генералния директор Каспър Рорстед.

Той иска компанията да стимулира продажбите в електронната търговия и да повиши ефективността.

Adidas започна сътрудничество със звезди, като Кание Уест, Фарел и Рита Ора, за увеличаване на популярността на марката.

9.
Rolls-Royce – 77.7 точки



Rolls-Royce е една от малкото традиционни B2B-компании в класацията. Тя произвежда двигателите за редица пътнически самолети, като Airbus A380 и Boeing 787.

Компанията иска да работи и по развитието на нови технологии. През март тя обяви планове да инвестира в научно-развоен център във Финландия за разработването на технология за автономно корабоплаване.

8.
Intel – 77.7 точки



Intel се превърна в стълб на технологичната индустрия, като водещ производител на чипове за настолни компютри и лаптопи. Макар че пропусна революцията при мобилните телефони, Intel възвръща позициите си.

Според слуховете
Intel има участие в iPhone 7. Генералният директор на компанията Браян Крзанич каза също, че компанията ще инвестира още в 5G и свързването с интернет. Компанията започна 2017 г. с придобиване за 15.3 млрд. долара на Mobileye, която разработва технология за автономно шофиране.

7. Sony – 77.7 точки



Миналата година
Sony успешно се отърва от компютърната марка VAIO, която регистрира слаби резултати и се съсредоточи върху по-успешни продукти. През 2016 г. тя пусна слушалките си за виртуална реалност за конзолата за игри на Playstation, която притежава над 50% от пазара.

Какво означават цветовете в логото на тези 12 марки?Компаниите използват цветовете, за да влияят на клиентите си

Малцина знаят, че Sony произвежда също сензори за камера за редица водещи смартфони, включително iPhone 7 и Samsung Galaxy S7. Подразделението й Sony Motion Pictures пусна редица хитове в бокс офиса през 2016 г., сред които „Ловци на духове“ 3 и „Angry Birds: Филмът“.

Подразделението
Sony Music е привлякло артисти, като Бионсе, A$AP Rocky и Калвин Харис.

6.
Bosch – 78.1 точки



Германската инженерна и електронна компания
Bosch използва 2016 г., за да затвърди позициите си в интернет на нещата и софтуера.

През октомври 2016 г. компанията пусна демо версия на софтуер и хардуер за автономно шофиране и обяви също така, че ще изгради собствено предложение за клауд компютинг, което да конкурира
Amazon и Google.



5. Google – 78.2 точки



Google повишава рейтинга си, но все пак той остава по-нисък, в сравнение с третото й място в класацията през 2015 г.

2016 беше първата цяла година след пускането на новата компания-майка
Alphabet. Миналата година технологичната компания обяви и новата си линия телефони Pixel и гласово контролирания си спийкър Home, който цели да доведе изкуствения интелект до масите.

Alphabet навлезе и в сферата на виртуалната реалност с пускането на слушалките Daydream.

4. Canon – 78.3 точки



Canon получи близо 4000 патента през 2016 г., като остана на трето място по този показател, след IBM и Samsung.

Най-големият производител на фотоапарати и принтери в света се разрасна чрез придобивания през 2016 г., включително чрез закупуването на медицинското подразделение на Toshiba за 6.5 млрд. долара.

3.
Walt Disney – 79.2 точки



Disney губи една позиция през 2016 г., но увеличава резултата си с цяла точка. Миналата година компанията е започнала да вижда плодовете от придобиването на поредицата „Междузвездни войни“.

„Силата се пробужда“ продължи господството си в бокс офиса през януари, а появата на
Rogue One през декември донесе приходи от над 1 млрд. долара в бокс офиса.

Компанията обяви неотдавна, че има достатъчно материал за филми от поредицата „Междузвездни войни“ до 2030 г. Тя съобщи още, че удължава договора на генералния си директор Боб Игер до 2019 г.

2.
Lego – 79.5 точки



Lego се оказа най-големият победител в класацията за репутация на марките през 2016 г., като скочи от шесто на второ място спрямо предишната година.

Докато конкурентите на компанията за играчки Hasbro и Mattel регистрираха смесени резултати, Lego постигна страхотно представяне. От 2010 до 2015 г. приходите на компанията са нараснали повече от два пъти, а продажбите й са се увеличили с 6% през 2016 г.

Компанията обяви също така, че назначава първия си генерален директор, който не е датчанин, Бали Пада.

1.
Rolex – 80.4 точки



Позицията на
Rolex като най-уважавана марка в света се дължи на невероятно високата репутация на продуктите и услугите й. Тя попада в топ десет във всяка една категория.

Пазарът на луксозни часовници изпитваше затруднения през 2016 г., като постигна растеж от едва 1%, но швейцарската марка успешно издържа теста на
Apple Watch, който беше пуснат в луксозен вариант.

Миналата година
Rolex обяви първия си часовник от повече от 60 години, показващ и фазите на луната, което гарантира, че ще остате точен 122 години без необходимост от сверяване.

Марката луксозни часовници е създадена в Лондон през 1905 г., след което мести дейността си в Швейцария в края на Първата световна война.