Как се прави специална бира за консумация в самолетите
Почитателите на бирата знаят добре, че не трябва да имат големи очаквания, когато се качват на самолет.
В крайна сметка, предлаганата на борда на самолетите бира обикновено е ограничена до някои масови марки, като Budweiser, Carlsberg или Tsing Tao.
Няколко авиокомпании обаче работят сериозно по въпроса с пивото, което се предлага на борда на самолетите им.
Началото на тази вълна бе сложено от Scandinavian Airlines (SAS), която си партнира с датската пивоварна компания Mikkeller през 2014 г. Оттогава авиокомпанията предложи над 10 специализирани бири по различни маршрути по света.
В същото време през миналата година холандската KLM, в партньорство с Heineken, започна да предлага наливна бира в първа класа, след като разработи нова технология, която не се влияе от налягането в салона на самолета при големи височини.
Поредната авиокомпания, която реши да се включи в тази тенденция, е базираната в Хонконг Cathay Pacific. Превозвачът си партира с Hong Kong Brew Co., за да разработи новата си марка Betsy Beer, която в момента се предлага на избрани полети от Хонконг до Великобритания.
Бирата е кръстена на първия самолет на авиокомпанията модел Douglas DC-3, с прякор Betsy, от 40-те години на миналия век. Това е пшенична бира, при направата на която е използван още мед, лонган или драконово око и хмел от сорта English Fuggle.
Резултатът е лека и свежа бира, която е с една идея по-сладка от традиционната пшенична бира.
За направата на Betsy Beer от Cathay Pacific са използвали услугите на най-старата пивоварна в Хонконг - Hong Kong Brew Co.
За изготвянето на рецептата от Cathay Pacific поканили местни специалисти по бирата, ресторантьори, хора, които летят често със самолет, както и самолетни екипажи.
Бира на височина от над 10 000 м
Почитателите на бирата може би ще оценят тези усилия, тъй като производството на бира за специфичния микроклимат на самолетите е по-сложно, отколкото изглежда.
Условията в салона, като налягане, кислород и влажност, могат значително да повлияят на вкуса.
При влажност от едва 6-10% на височина от над 10 000 м, въздухът на един продължителен полет е по-сух от този на много пустини. Не е изненада, че по време на такива полети носната кухина изсъхва, а миризмите биват подтискани.
"В самолета човек губи между 15 и 30% от усещането си за вкус и обоняние," обяснява Ник Лукас, основател на уебсайта Inflight Feed, който следи какви ястия предлагат авиокомпаниите.
За да се балансират горчивината и сладкостта и да се засили ароматът, за производството на бира, която ще се консумира в самолетите, е трябвало да се изработи нова стратегия.
"Нещото, в което бирата се различава най-много, е, че карбонизацията е от порядъка на 10%. Това има за цел да засили аромата и да се противопостави на притъпяването на вкусовите рецептори по време на полет. Така бирата се усеща по-добре върху езика," казва Девин Кимбъл, директор на Hong Kong Beer Co.
Cathay Pacific не е единствената авиокомпания, която разработва бира специално за полети.