От доста време насам да си ютюбър е синоним на кибер звезда, дигитален успех и пари. Близо една трета от всички интернет потребители в света (около един милиард души) използват YouTube в повече от 88 страни, пише ВВС.

Платформата за видеа постига растеж с гигантски крачки. Според статистиката на Google приходите на компанията са се увеличили с 50% на годишна основа. Поради това You Tube реши да въведе нови норми за хората, които искат да забогатеят от платформата.

За милиони хора създаването на видеа в You Tube е не просто творческо бягство, а източник на приходи“, казва Ариел Бардин, вицепрезидент на YouTube. “Днес на платформата има повече създатели на видеа отвсякога. Но започваме да наблюдаваме случаи на злоупотреба, при които някои хора копират оригиналното съдържание на други, за да извлекат печалба“, допълни тя.

За да разреши този проблем и да го предотврати, You Tube реши, че от 6 април каналите с по-малко от 10 000 посещения няма да могат да публикуват реклами във видеата си. Компанията се надява чрез тази мярка да преодолее кризата на доверие на някои от рекламодателите й и да контролира по-добре съдържанието, което публикуват членовете й.

Но ако тези нови норми не ви вдъхват доверие или сте един от създателите на съдържение с по-малко посещения, съществуват алтернативи. Ето някои от тях.

1.Vimeo



Vimeo
се разрасна много от създаването си през 2004 г. и може да се каже, че е нещо като „артистичния братовчед на You Tube”. Тази платформа за качване и съхраняване на дигитални видеа позволява на творците да публикуват съдържание с високо качество и да го споделят със своите 280 милиона потребители месечно, според последната статистика от юли 2016 г.

От 2012 г. платформата позволява на членовете си да печелят пари по два начина: Tip jar – позволява да получавате директни дарения от потребителите (около 15% от тях остават за Vimeo), и pay to view – тази опция задължава потребителите да плащат за съдържанието ви.

През 2013 г. платформата въведе нов инструмент -
Vimeo on demand, за да могат създателите на съдържание да продават видеата си на платформата.

2.
Daily Motion



Този видео канал функционира повече като склад за съдържание, в който потребителите могат да виждат и публикуват всякакъв вид видеа с продължителност до един час, като ги организира по категории.

Платформата беше първият сериозен конкурент на You Tube, въпреки че специалността й са полупрофесионалните късометражни филми. В тази мрежа най-важна е общността, тъй като потребителите имат възможност да общуват помежду си директно.

Кои са най-богатите хора в YouTube? Богатите хора в сайта за видео споделяне стават още по-богати

Създателите на платформата обясняват, че има възможност за извличане на печалба от видеата чрез прибавяне на рекламни съобщения. Колкото повече гледания, толкова повече пари.

3.
Maker Studios

Тази американска група канали, създадена през 2009 г., принадлежи на Disney от 2015 г. и има видеа с разнообразна тематика. Основните й зрители се намират в Бразилия, Великобритания и Австралия и тя отчита 700 милиона уникални посещения.

Идеята зад този проект е създаването на мрежа от творчески таланти, които да получават фиксирани приходи от реклами в каналите си, въпреки че не е лесно да станете член на платформата, обяснява Кора Джеф Кьониг, създател на дигитално съдържание.

4.
Flickr



Макар че Flickr е известен повече като платформа за снимки, тя позволява и публикуването на видеа. Нарича се long photos, като видеата не могат да надхвърлят 90 секунди.

За да спечелите пари, можете да продавате съдържание на платформата, която е ориентирана към професионални и любителски снимки. Препоръчително е преди това да сложите върху тях воден знак и да включите етикети за класифициране на снимките.

5.
Viddler



Viddler
е платформа за онлайн видеа за споделяне на аудиовизуално съдържание, която е създадена от екип от разработчици. Тя предлага безплатна услуга на потребителите и платена на компаниите, въпреки че, за да гледате видеата, не е необходимо да се регистрирате.

Платформата позволява да печелите пари с вграждането на реклами във видеата. За целта трябва да имате акаунт в
PayPal и в Amazon.

6. Twitch



Twitch TV
позволява да печелите пари чрез абонати и дарения, както и чрез спонсори, които плащат, за да видят рекламата си на някои от видеата. Подобно на другите платформи, компанията взема част от рекламните приходи.

За да извлечете печалба от видеата, трябва да изпълните серия от изисквания и да публикувате съдържание с висок интерес.