Ежегодната конференция F8 в Сан Хосе е шанс за социалната мрежа Facebook да събере на едно място всички хора, които работят със сайта за създаване на приложения, използвани от почти два милиарда души.

ВВС публикува четирите най-важни новости, представени в първия ден на събитието.

1. Студио за добавена реалност

Добавената реалност се получава, когато дигитални снимки се поставят върху реалния свят. Тя е ключово бойно поле между
Facebook и най-големия й конкурент Snapchat и Студиото за добавена реалност може да направи разликата в полза на социалната мрежа.

Facebook отваря своята AR платформа, така че разработчиците да използват огромната мощ на социалната мрежа в области като разпознаването на образи, без да се налага сами да правят големи инвестиции или да използват сложни технологии. Студиото за добавена реалност е инструментът, който те ще могат да използват, за да се възползват максимално от възможностите на Facebook.

Един от примерите показва равен мач на Манчестър Юнайтед с резултати на живо и статистика, добавени върху кадри от смартфон на фенове, които празнуват в бар. Може би практическата полза не е голяма, но услугата превръща Facebook в платформата с най-добрите приложения за добавена реалност, ускорявайки ритъма, който Snapchat не може да догони.

2. Повече функции на Messenger

Ръководителят на Messenger Дейвид Маркъс иска да раздуе още повече приложението, като добави един куп нови характеристики, много от които са предназначени да помогнат на потребителите да взаимодействат още повече с бизнеса.

За модел се използва WeChat - гигантското китайско приложение, което позволява на потребителите да правят много неща в рамките на едно и също приложение. Facebook иска от потребителите да използват Messenger, за да говорят с приятелите си за нощните си подвизи, и без да напускат приложението, да купуват билети за концерт, да правят резервация за вечеря или да резервират място в кола за споделено пътуване.

Messenger вече няма да е статично приложение за разговори. Маркъс показа интегриране на Spotify, при което можете да пращате песни в групов чат и всички хора да ги слушат едновременно.

3. Среща с приятели във виртуална реалност



Решението на
Facebook да купи Oculus VR беше мотивирано от възможността технологията да се превърне в социална платформа, а не само в място за игри.

Facebook Space е първото истинско въплъщение на тази идея. То ви представя буквално като анимационен аватар в свят, населяван от приятелите ви – също аватари. Тук можете да се забавлявате, да играете, да споделяте снимки, да си правите селфи и дори да правите видео разговори с хора от реалния свят.

Това обаче е скъпо удоволствие. За да се потопите в този виртуален свят, се нуждаете от Oculus Rift, а ако нямате достатъчно мощен компютър, това ще ви струва не по-малко от 1000 долара. Точно затова Facebook работи усилено да създаде своите слушалки, които са висококачествени, безжични и не е необходимо да се свързват към компютър.

За навлизането на Facebook Spaces в живота на хората слушалките трябва да се появят бързо и да струват под 500 долара.

4. Workplace

Facebook
обяви, че ще има безплатна версия на Workplace, която ще се появи до края на тази година. Workplace е отговорът на Facebook на инструмента за сътрудничество Slack и в пряк контраст със самата социална мрежа, цели да повиши продуктивността.

В момента пълната версия на Workplace е безплатна, но по-късно тази година това ще се промени с появата на платена премиум версия, предлагаща по-добри админ инструменти и неща, като съхраняване и споделяне на файлове в облак и безплатна версия само с основните услуги.

Социалната мрежа се сблъсква и с проблеми

По време на конференцията F8 генералният директор на Facebook Марк Закърбърг изказа съболезнованията си на семейството на мъжа, чието убийство беше заснето и публикувано в социалната мрежа.

„Нашите сърца са със семейството и приятелите на Робърт Годуин-старши“, каза Закърбърг. Facebook беше критикувана, че се е забавила да свали клипа.

Около един час преди събитието полицията съобщи, че заподозреният за убийството се е самоубил. Стив Стивънс беше обявен за национално издирване. Смята се, че той публикувал видео във Facebook, което показва убийството на 74-годишния Годуин в Кливланд в неделя. В последвали видеа на живо в социалната мрежа Стивънс се хвали, че е убил и други хора.

Впоследствие Facebook призна, че са й били необходими повече от два часа, за да свали клиповете след публикуването на първото видео, въпреки че междувременно получила оплаквания. „Имаме много работа и ще продължим да правим всичко възможно да предотвратим трагедии като тази“, каза Закърбърг.