Силноконкурентната европейска верига супермаркети Lidl е на път да навлезе на щатския пазар, като от компанията обещават цени, които в някои случаи ще са наполовина на тези в местните супермаркети.

Първите магазини на Lidl в САЩ ще отворят на 15 юни, обявиха от компанията през тази седмица.

Най-малко 20 магазина на Lidl ще бъдат отворени това лято в Северна Каролина, Южна Каролина и Вирджиния. Веригата ще добави други 80 магазина по Източното крайбрежие на САЩ до средата на следващата година.

Lidl планира да отвори общо 600 магазина в САЩ, според презентацията на компанията, цитирана от Business Insider. В момента Lidl има 10 000 магазина в 27 европейски държави.

В презентация Lidl описва себе си като кръстоска между американските вериги Trader Joe's и Harris Teeter.

Компанията обяви, че магазините й ще са с площ от близо 1900 кв. м и подредба със само шест пътеки между рафтовете, която улеснява пазаруването. Това означава, че магазините ще са с площ, равняваща се на близо една четвърт от размера на традиционния супермаркет в САЩ, като тези от веригата Kroger например, които са с площ средно от 7 100 кв. м.

Според Lidl 90% от продуктите, които ще бъдат продавани в магазините на веригата, ще бъдат собствени марки, в които не се използват синтетични оцветители, трансмазнини и мононатриев глутамат (MSG).

Магазините ще разполагат с пекарни на входовете си и ще предлагат различни органични продукти и продукти без глутен, в това число органични плодове, зеленчуци, месо, млечни продукти и пакетирани храни, информират от Lidl.

В Европа Lidl е известна с ниските си цени и се свързва най-често с друга верига супермаркети - Aldi, която също е базирана в Германия.

Изглежда обаче, че Lidl се опитва да се дистанцира от Aldi в САЩ.

Централата на веригата в САЩ се намира в Арлингтън, Виржиния, а компанията строи складове в Сисил каунти, Мериленд; Мебън, Северна Каролина и Фредериксбърг, Вирджиния.

Lidl и Aldi се разраснаха значително във Великобритания през последните няколко години, намесвайки се сериозно на пазара на хранителни стоки, което вкара най-големите вериги супермаркети в страната в ценова война.

Пазарният дял на така наречените дискаунт вериги във Великобритания скочи до 12%, в сравнение с 5% преди пет години, докато четирите най-големи британски вериги супермаркети — Morrisons, Asda, Sainsbury's и Tesco, отчитат спад на пазарния дял и загуби.

Главният изпълнителен директор на Sainsbury's Майк Куп заяви по-рано този месец, че растежът на Aldi и Lidl не дава признаци на забавяне.

"Дискаунт веригите ще достигнат до 15% пазарен дял, неизбежно е," заяви Куп.

Подобно на Aldi, Lidl успява да държи ниски цени, като ограничава стоковите си запаси до подбрана селекция от собствени марки, докато традиционните супермаркети предлагат по няколко марки от даден продукт.

Lidl също така инвестира по-малко в обслужването на клиентите и в мърчандайзинг от традиционните супермаркети и твърди, че пести пари, като изисква от клиентите си да си носят пазарски чанти.

Във Великобритания повечето продукти са изложени в кашоните, в които се транспортират, с цел улесняване на презареждането, което пък означава, че има нужда от по-малко служители в магазина.

Освен хранителни продукти, Lidl продава още електрически уреди, мебели и дрехи.

Lidl обаче трябва да навакса сериозно, за да настигне Aldi в САЩ, която вече има над 1 600 магазина и планира да отвори нови 600 в рамките на следващите няколко години.