Във великия индийски епос Рамаяна, написан преди няколко хиляди години, авторът Валмики говори за мост над океана, свързващ Индия и Шри Ланка.

Епичното произведения, което съдържа близо 24 000 стиха, разказва за живота на божествения принц Рама и за борбата му да спаси отвлечената си жена Сита от крал Равана - владетелят на Шри Ланка.

Принц Рама бил принуден да се откаже от правото си на трона и да замине в изгнание в продължение на четиринадесет години. По време на престоя си в гората жена му Сита била отвлечена от крал Равана и отведена в Шри Ланка.

Рама организира армия, състояща се от маймуни, и ги води в Шри Ланка, където избухва продължителна война. В крайна сметка, Равана е победен и Рама се връща у дома със съпругата си, за да бъде коронясан като крал.

В историята, когато армията на Рама достига океана, на който се намира остров Шри Ланка, маймуните изграждат плаващ мост над морето, като пишат името на владетеля върху камъните и ги хвърлят във водата.

Според легендата камъните не потъват, защото на тях е написано името на Рама. След това армията му използва моста, за да премине в Шри Ланка.

Ако погледнете сателитни снимки от този регион днес, ще забележите слаб намек за свързваща ивица между двете страни.

Този така наречен мост на Рама, Рама Сенту или Адамовият мост, представлява дълъг, усукващ се участък от плитчина и пясъчна брегова линия, свързваща индийския остров Рамесварам, край югоизточното крайбрежие на Тамил Наду, с остров Манар, край северозападното крайбрежие на Шри Ланка.

#adamsbridge #ramasbridge #mu #lemuria #kumarikandam

Публикация, споделена от emancipate (@emman.cipate) на

Мостът е с дължина около 50 километра. Голяма част от него е под водата днес, но преди векове формира прекъсната, но иначе твърда, свързваща връзка между Индия и Шри Ланка.

Пътят съществува до 15 век, докато не се наводнява в буря, посочва Amusing Planet.

Съществуването на моста е известно в Индия, както и в Шри Ланка от векове, както се вижда от легендата, залегнала в древния епос Рамаяна. Дори водата, разделяща двете страни, се намира Sethusamudram, което означава Морето на моста.

Персийският географ от 9 век Ибн Хордадбе споменава съопъжението в своята Книга на пътищата и царствата. Името Адамовият мост е британско и идва от началото на 19 век, като се позовава на абрамейски мит, гласящ, че Адам е използвал моста, за да премине от Шри Ланка към Индия.

Много ортодоксални хиндуи смятат съществуването на моста за непоклатимо доказателство за самата Рамаяна и описаните в нея истории. Теоретици на конспирация и теолози вярват, че мостът всъщност е построен от Рама и неговата армия от маймуни.

Когато през 2002 г. се появява снимка на района на НАСА, показваща изчезнал път, част от специалистите твърдят, че това е изградена от човека конструкция.

Въпреки че геолозите многократно са се опитвали да разбият мита, все още има разнообрази мнения и цари известно объркване относно естеството и произхода на тази структура.

#adamsbridge #ramasbridge #mu #lemuria #kumarikandam

Публикация, споделена от emancipate (@emman.cipate) на

Има поне половин дузина различни теории, които се опитват да я обяснят. Той може да се е появил заради непрекъснатото отлагане на пясък и естествения процес на утаяване, водещ до образуване на верига от бариерни острови. Други предполагат, че мостът може да е стара брегова линия, което означава, че двете земни маси на Индия и Шри Ланка някога са били свързани.

Избухна сериозно недоволство, когато правителството на Индия предложи да драгира през моста на Рама, за да създаде корабоплавателен маршрут в плитките проливи между Индия и Шри Ланка.

Сега корабите, които се движат между западното и източното крайбрежие на Индия, трябва да обиколят Шри Ланка. Подобен канал би съкратил над 400 километра от пътуването, спестявайки време и пари.

Но крайно десните индуски организации силно се противопоставиха на проекта, заявявайки, че мостът е "религиозен паметник" и не трябва да бъде унищожаван.

Проектът понастоящем е в застой, но по други причини. Природозащитниците казват, че драгирането на канал ще унищожи коралите, като същевременно ще навреди на риболовния резерв в района, разваляйки баланса на екологията.

Освен това, пясъчният бряг осигурява естествена защита срещу вълните. Сега правителството обмисля алтернативен маршрут, който не включва унищожаване на моста на Рама.