Spotify достигна 140 млн. потребители, но все още е на загуба
Spotify достигна впечатляващите 140 млн. активни потребители на месец, но въпреки това услугата за стрийминг на музика е нагазила сериозно в полето на финансовата загуба.
Шведската компания отчита приходи в размер на 2.9 млрд. евро през миналата година, което е с 50% повече на годишна база. Това обаче изглежда не е достатъчно, тъй като оперативните загуби на Spotify скачат с подобен темп до 349.4 млн. евро към края на 2016 година, предава BBC.
Компанията все още обмисля възможността да се листне на капиталовите пазари, което изглежда особено актуално сега, когато финансовите отчети не провокират усмивки сред ръководните фактори на музикалната услуга.
„Вярваме, че ще генерираме сериозни приходи, тъй като увеличаваме обхвата си, като това ще подобри нивото на маржовете ни”, коментират от компанията.
„Ще продължим да инвестираме в нашия продукт и в маркетингови инициативи, за да ускорим обхвата си”, добавят от Spotify.
Компанията отчете нетни загуби в размер на 539.2 млн. евро, което е двойно увеличение на загубата през 2015 г.
Въпреки това, броят на хората, които използват услугата за стрийминг на музика, продължава да расте с бързи темпове.
Броят на потребителите на платената услуга на Spotify, която премахва рекламните съобщения в песните, скачат от 20 млн. до 48 млн. души.
Основният конкурент на шведската компания - в лицето на Apple Music, понастоящем има 27 млн. потребители, което е двойно повече спрямо броя им преди 12 месеца. За разлика от Spotify, Apple не предлага безплатна версия на услугата си.
Повече от 30 млн. музикални парчета са налични на платформата на Spotify, която подписа сделки, които я задължават да изплати най-малко 2 млрд. евро на звукозаписните компании през следващите 2 години.
Шведската компания набра повече от 1 млрд. долара от инвеститори през миналата година, което, според тях, ще им донесе повече гъвкавост за разрастване, отколкото излизане на борсата.
Някои от условията на инвеститорите обаче са свързани с пускане на IPO, което поставя под натиск Spotify да стане публична компания.