Китайска компания за споделено използване на велосипеди излиза от бизнеса, след като загуби 90% от своите колела само за 5 месеца на пазара.

Базираната в град Чунцин компания на име Wukong Bikes посочва, че почти всички от нейните общо 1 200 велосипеда са изчезнали или са откраднати.

За разлика от конкурентите си, тази компания не използва GPS за колелата, което навярно е и основната причина за загубата на ресурс.

Това навярно е и първият фалит в китайската индустрия за споделени велосипеди, пише BBC.

Наричани „Uber за велосипеди”, китайските технологични гиганти влагат пари в сложни бизнеси за наемане на колела в опит за разрешаване на проблемите с тежкия трафик по китайските пътища.

Подкрепената от Tencent Mobike, Ofo зад която стой Alibaba и Xiaomi, са доминиращите играчи на този пазар.

За разлика от тях изпадналата в немилост Wukong е доста по-малък участник в индустрията, който се цели главно в студенти из градовете на страната.

Основателят Лей Хюй посочва пред местни медии, че освен липсата на GPS, неговата фирма има затруднения и поради по-високото качество на колата си спрямо тези на конкурентите. Това водело до по-лесни повреди на велосипедите.

По думите му, компанията се опитала да се справи с конкуренцията, като отдавала временно велосипеди на желаещите безплатно.

Концепцията на споделените колела е близка до тази, популярна в Европа. Разликата е, че в Китай твърде рядко колелата се намират на фиксирани станции, като за сметка на това се разчита на мобилни приложения. Така китайските потребители трябва да открият посредством GPS велосипеда, който искат да наемат, извършвайки плащането чрез смартфоните си, което води до „отключване” на избраното колело.

След като потребителите приключат с колелото, те имат правото да го оставят където си искат. Тази концепция ражда проблемни ситуации, като например зарязване на колело, там където другите потребители не могат да го открият, или задръстването на обществени пространства с безразборно зарязани велосипеди.

Mobike опитаха да решат тези проблеми, като предложиха парични бонуси на клиените, които искат да открият „неоткриваемите” колела.

Големият проблем обаче си остава струпването на множество велосипеди по пътища и тротоари, особено в Шанхай и Пекин.

Подобни компании планират да започнат работа в Хонконг и Сингапур, а Ofo ще стартира дейност в Кеймбридж, Великобритания.