Задайте тези 5 въпроса на служителите си
Искате ли да направите нещо, което ще ви изстреля в новата ера на служител „Човешки ресурси“? Откажете се от интервютата, които правите, когато служителите напускат компанията. Заменете ги със „остани интервюта“.
Ако не сте запознати с тази концепция, трябва да знаете, че мениджърите ги използват, за да имат свеж поглед върху работната обстановка и да я подобряват своевременно. Те имат лидерски умения, с помощта на които задържат ценните кадри в компанията.
„Остани интервютата“ градят доверие у служителите, които на свой ред се чувстват по-оценени, тъй като мениджърите и шефът им изпращат адекватни послания.
Задайте тези 5 въпроса
Като начало трябва да уточним, че е препоръчително „остани въпросите“ да бъдат прости и информативни. Ето как изглеждат те:
1. "Какво харесвате в своята работа?"
Този въпрос ви поставя в положителен тон и се отнася до удовлетвореността от работата. Той помага на мениджъра да узнае какво се нуждае от подобряване.
2. "Може ли да опишете добър ден в офиса, който се е случил наскоро?"
Потопете се в спомените, за да извлечете ясна и специфична информация за положителни преживявания.
3. "Усещате ли, че уменията ви се използват 100%?"
Тук е препоръчително да изложите така информацията, че да се разбере, че компанията и вие самите не сте знаели за ценно умение на служителя. Това е печеливш ход. На свой ред служителят печели увереност и лична мотивираност.
4. "Адекватно ли се оценява работата ви?"
Тук съвременният мениджър трябва да определи какво е нивото на яснота по въпроси, свързани с адекватната оценка на работата на служителите. Според едно проучване признаването на постижения е пряко свързано с подобряване на коефициента на оставащите в компаниите кадри.
5. "Усещате ли се уважавани?"
Лидерите трябва да задават този въпрос, за да определят какво е „здравето“ на екипа. Има ли обвинения, които тръгват в различни посоки? Има ли хора, които се сочат един друг с пръст?
Разпознайте токсичното поведение и се справете с него.
Изследвания сочат, че уважението е ключов двигател на връзката между служителите. Отсъствието му води до напускания.