Volvo ще произвежда само електрически коли и хибриди от 2019 г.
Автомобилният концерн Volvo минава напълно на електрически коли и хибриди. Последният автомобил, разчитащ изцяло на двигател с вътрешно горене, ще бъде произведен през 2018 година, като от следващата 2019 година компанията ще заложи само на хибриди и електрически коли, съобщиха от Volvo, предава CNN.
Този ход превръща концерна, който е китайска собственост, в първия производител, който официално ще направи крачката към пълно преминаване към електрически автомобили.
„Обявлението бележи края на колите, задвижвани с двигател с вътрешно горене”, казва президентът на Volvo Хакан Самюелсон в изявление.
Компанията посочва, че ще извади на пазара 5 напълно електрически модела между 2019 и 2021 година. Три от тях ще са под бранда Volvo, като другите два носят емблемата на друг бранд на концерна на име Polestar. Останалите модели на Volvo ще се произвеждат като хибриди – коли, съчетаващи малки двигатели с батерия за електричество.
Това означава, че от 2019 година концернът няма да произвежда повече коли, разчитащи единствено на двигатели с вътрешно горене.
Ходът изглежда е повлиян от китайската компания Geely, която купи Volvo през 2010 година.
Причината се крие в политиката на китайските власти, които въвеждат регулации за сериозно навлизане на електрически коли, като част от борбата със замърсяването на въздуха в страната. Китай иска до 2020 година по пътищата да се движат най-малко 5 млн. автомобили, задвижвани с електричество.
Повече от половината от продадените електрически коли по света всъщност са реализирани на китайския пазар, по данни на Центъра за автомобилни проучвания към германския University of Duisberg-Essen.
През миналата 2016 година китайските водачи са закупили 507 хил. електрически и хибридни превозни средства от общо 873 хил. броя, продадени в целия свят.
Новината от Volvo идва само седмица, след като компанията на милиардера Илон Мъск - Tesla, обяви, че работи по отварянето на завод в страната, за да обслужва по-ефективно китайския пазар.
„Tesla е дълбоко ангажирана с китайския пазар”, посочват от компанията.