Печалбата на Microsoft расте благодарение на облачните услуги
Печалбата на Microsoft за тримесечието почти се е удвоила до 5.3 млрд. долара благодарение на растежа на бизнеса с изчисленията в облак, пише ВВС.
Според компанията данните показват, че съсредоточаването й върху изчисленията в облак – софтуер, съхраняване и други услуги, функционира добре.
Течащата промяна на компанията за електронна търговия eBay е по-колеблива. Печалбите й намаляха с 94% в трите месеца до юни, след като тя плати данъци върху доходи от над 400 млн. долара.
Цената на акциите на eBay намаля с почти 4%, след като прогнозите за печалбата й паднаха значително. Microsoft променя бизнеса си, за да намали зависимостта си от продажбите на компютри и поръчките на софтуерни продукти.
По-рано този месец компанията съобщи, че ще реорганизира продажбите си и ще съкрати работни места. Генералният директор на Microsoft Сатя Надела се съсредоточи върху бизнеса с облачни услуги и продажбите за нарастващ брой компании, които се стремят да извършват повече работа онлайн.
Ръководителите на компанията заявиха, че усилията им се отплащат от гледна точка на продажби и подновявания на договори. Приходите достигнаха 23.3 млрд. долара през второто тримесечие спрямо 20.6 млрд. долара предишната година. Печалбата през това тримесечие достигна 5.3 млрд. долара спрямо 3 млрд. долара предишната година.
„Като цяло подходът, който възприехме в последните години, е да променим всичко, което правим“, каза Надела. Цената на акциите на технологичния гигант от Сиатъл се повиши с над 3%, след като печалбите му надминаха очакванията на анализаторите.
eBay също работи за промяна на идентичността й като сайт за търговия в зората на интернет, като харчи повече пари за маркетинг и ъпдейтване на сайтовете си. Данъчно бреме в размер на 311 млн. долара, свързано с реорганизацията след откъсването от PayPal през 2015 г., доведе до огромен спад на нетните приходи.
Kомпанията от Калифорния обаче съобщи, че приходите за тримесечието са нараснали с 4% на годишна основа до 2.3 млрд. долара, тъй като два милиона нови купувачи са се обърнали към платформите й.