Apple започва да гледа по-сериозно на оригиналното видео съдържание.

Двама представители на технологичния гигант са провели среща с холивудски агенти и продуценти, за да разгледат възможностите относно потенциална покупка на филми или сериали, пише CNN.

Apple привлече мениджърите Джейми Ерлихт и Зак Ван Амбърг от Sony Pictures през този юни, за да работят по видео програмата на компанията.

С тези си ходове производителят на iPhone може да влезе в директна конкуренция с други дистрибутори на съдържание, като Netflix, HBO и прочее.

Докато някои продуценти нямат търпение да стартират съвместната си работа с Apple, то други по-скоро имат доста въпроси, като например как компанията ще дистрибутира филми и сериали.

Когато може би най-популярният сериал на Netflix “Къща от карти“ дебютира в стрийминг платформата, тя вече разполагаше с богат каталог от разнообразни предавания. Apple не разполага с подобно разнообразие, но има друго предимство – стотици милиони потребители по света, които държат в ръката си iPhone.

Информация за срещата между Холивуд и Apple се появи първоначално в Wall Street Journal. Според изданието, Apple са готови да похарчат 1 млрд. долара, за да придобият и продуцират собствени оригинални телевизионни шоута още от следващата година.

Засега няма официален коментар по въпроса от технологичната компания.

Apple има някакъв опит в продуцирането на собствено съдържание, като реалити шоуто Planet of the Apps и сериал с участието на рапъра Dr. Dre.

“Научихме доста за бизнеса с оригинално съдържание и обмисляме как бихме могли да играем в тази игра“, казва още през януари тази година изпълнителният директор на компанията Тим Кук.

С 1 млрд. долара Apple определено може да намери своето място в света на дистрибуцията на филми и сериали, но нейните потенциални конкуренти никак не са лишени от възможности. Netflix, например, влага в ново съдържание 6 млрд. долара само през тази година.

Новината, че Apple обмисля навлизане в бизнеса с развлекателно видео съдържание, не е някакво уникално събитие, а част от тенденция. Все повече технологични компании поглеждат към дистрибуцията на собствени филми и сериали. Сред тях са Facebook, Snapcgat, GoPro и YouTube.

Засега обаче Netflix и Amazon все още са с едни гърди пред новоизлюпената си конкуренция.