Lidl вече е седмата по големина верига супермаркети на Острова
Lidl изпревари Waitrose и се превърна в седмата по големина верига супермаркети във Великобритания, показват последните данни за пазарния дял на веригите за хранителни стоки на Острова, цитирани от ВВС.
Германската верига е увеличила пазарния се дял до 5.2% - повишение с 0.7% на годишна база, сочи изследването на Kantar Worldpanel. Семействата във Великобритания стимулират продажбите, като купуват повече стоки при едно посещение в супермаркета, отбелязва Kantar.
Със своя дял от 5.1%, Waitrose остава на осмо място. „Десет милиона семейства са посетили разширяващата се мрежа от магазини на Lidl в последните 12 седмици, като алкохолът и пресните стоки се представят особено добре, на фона на нарасналите продажби на веригата с 18.9%“, отбелязва Фрейзър МакКевит от Kantar Worldpanel.
„Lidl увеличава продажбите си с 40% по-бързо при семействата, отколкото при домакинствата без деца“, допълва той.
Tesco има най-големия пазарен дял сред веригите супермаркети във Великобритания с 27.8%. Следват Sainsbury's с 15.8%, Asda с 15.3%, Morrisons с 10.4%, Aldi със 7%, Co-op с 6.3%, Lidl с 5.2%, Waitrose с 5.1%, Iceland с 2.1% и Ocado с 1.4%.
След финансовата криза през 2008 г. четирите най-големи вериги супермаркети във Великобритания - Tesco, Sainsbury's, Asda и Morissons, са подложени на все по-голям натиск от луксозните марки супермаркети, като Waitrose, както и от германските вериги Aldi и Lidl.
Данни за пазарния дял на веригите магазини за хранителни стоки от март 2017 г. показват, че британските супермаркети преживяват най-високия растеж на продажбите си в последните пет години.
„И четирите най-големи британски вериги за хранителни стоки успяха да увеличат продажбите си за пети последователен период - колективен успех, който не е виждан от 2013 г. насам“, казва МакКевит.
„Този добре дошъл период на траен растеж обаче не беше достатъчен, за да компенсира напълно натиска от веригите с евтини стоки. Големите четири сега имат дял от едва 69.3% от британския пазар на хранителни стоки - спад спрямо 76.3% преди пет години. Очаква се той да намалее още в идните месеци“, допълва МакКевит.