Стартъп компаниите, които се провалиха през 2017 г.
Компанията зад Juicero - сокоизтисквачка, свързана с wifi, съобщи, че спира дейността си. Juicero набра около 120 млн. долара, за да разработи устройството, което се продаваше в САЩ на цена от 399 долара.
Компанията съобщи, че не може да създаде собствена „ефективна система за производство и разпространение“. Устройството си спечели доста подигравки, след като стана ясно, че плодовете и зеленчуците, които превръща в сок, лесно могат да бъдат изстискани на ръка.
ВВС пише за още четири технологични стартъп компании, с които се сбогувахме през 2017 г.
Jawbone
Компанията за фитнес гривни Jawbone започна процедура по ликвисация през юни. Нейните продукти бяха сред първите фитнес гривни на пазара и някога компанията се оценяваше на повече от 3 млрд. долара.
От няколко месеца тя не публикува нищо в социалните мрежи, а клиенти с развалени устройства се оплакаха, че не получават отговор. Фитнес гривните Jawbone все още могат да бъдат купени на различни сайтове, включително в Amazon.
Yik Yak
Приложението за анонимно изпращане на съобщения набра над 73 млн. долара и някога беше оценявано на 400 млн. долара. Платформата беше много популярна сред колежаните, но беше преследвана от инциденти, свързани с тормоз в интернет.
Компанията опита да приложи постоянна регистрация, но това се оказа непопулярно решение.
Yik Yak съобщи, че ще спре работа в началото на академичната година. Сайтът й вече изчезна, но в блок публикация, съвпадаща със съобщението, създателите на компанията Брук Бъфингтън и Тейлър Дрол благодариха на потребителите на Yik Yak, че са били „най-запалените на планетата“.
Lily
Компанията за автономни дронове Lily затвори врати през януари с предварителни поръчки на стойност 34 млн. долара, които обеща да възстанови.
Продуктът й е водоустойчиво устройство с камера, което се активира, след като бъде хвърлено във въздуха и може да следи потребители до 20 минути.
„Бягахме срещу часовника на непрекъснато намаляващите средства. В последните няколко месеца опитахме да си осигурим финансиране, за да отключим производствената си линия и да доставим първите си бройки, но не можахме да го направим“, писаха съоснователите на компанията Хенри Брадлоу и Антоан Балареск до клиентите.
Дрон, наречен Lily Next-Gen, може да бъде поръчан от Mota Group, която купи брандинг правата, но няма същите функции.
Beepi
Beepi беше дигитален пазар за използвани коли, който набра 150 млн. долара и някога се оценяваше на 560 млн. долара. Старапът започна да разпродава активите си през февруари 2017 г.
Сайтът TechCrunch съобщи, че Beepi е трябвало да се справя с организационни проблеми и е харчил парите си неразумно. Неговите основатели отрекоха и заявиха, че това е „тъжен момент“ за компанията.