Когато Мария Трохильо стартирала собствената си фирма за графичен дизайн, първоначално работела от дома си. Това обаче не продължило дълго.

„Имах нужда да контактувам през деня”, казва тя пред пред CNBC. Така тя стигнала до следното решение: „Намерих споделено място за работа, където имах шанса да срещна отворени хора и да разширя връзките си.”

Нещо повече – Трохильо срещнала голяма част от клиентите си именно в споделеното пространство за работа.

Така само за година работа в The Working Capitol в Сингапур тя развила стройна бизнес мрежа, благодарение на контактите си, срещнати там.

Докато историята на Трохильо показва как един стартиращ предприемач може да намери клиенти в споделени офисни площи, то този подход се възприема и от големите корпорации.

Така например, HSBC е пренасочила 300 души към споделена офисна площ, управлявана от WeWork в Хонконг. Сред останалите корпорации, които също предприемат новия подход, са Microsoft, GE, Dell, Sales Force и Deutsche Bank.

Това е добре дошло за WeWork, тъй като е част от дългосрочната им бизнес стратегия. Компанията сега се оценява на 20 млрд. долара, по данни на CB Insights.

WeWork стартират с два офиса в Ню Йорк през 2010 г., където избират да работят около 1000 души, като към днешна дата разрастването е невероятно – 163 локации по света с над 130 хил. работници, използващи споделените офисни площи на компанията.

Големият бум на този бизнес е през последните 12 месеца. За този период компаниите, използващи WeWork, нарастват с 90%, а общият брой служители с цели 360%, посочва говорителят на компанията.

Голяма част от бизнеса на компанията е в Азия, където наскоро фирмата успя да набере 1.4 млрд. долара финансиране, главно от SoftBank. Средствата са за разширяване на дейноста на пазарите в Китай, Япония и Югоизточна Азия.

Търсенето на споделени площи за работа в Азия ще нараства с между 10 и 15% годишно, сочат прогнозите на компанията за недвижими имоти Cushman & Wakefield и асоциацията CoreNet Global. Поради това вече се появяват и луксозни вариации на споделени офиси.

Растящият пазар на споделени офисни площи се подхранва и от набралата страшна сила стартъп култура. Паралелно с това, гъвката глобална трудова сила подхранва технологичния сектор поради възможността да върши работа от всяка една точка на света.