Все по-малко хора посещават САЩ заради политиката на Тръмп
Хората пътуват повече отвсякога, но броят на туристите, които избират САЩ като дестинация, намалява, пише британският вестник Daily Telegraph.
Данни на Американската туристическа асоциация показват, че броят на посетителите е регистрирал спад в четири от седемте месеца, за които са налични данни тази година. Това засилва притесненията, че политиката на Доналд Тръм кара туристите да избягват САЩ.
Най-голямото понижение в броя на туристите е регистрирано през февруари (6.8%) и март (8.2%), веднага след влизането в сила на забраната граждани на седем предимно мюсюлмански страни (Иран, Ирак, Судан, Сомалия , Сирия, Йемен) да влизат в САЩ.
Макар че това не са големи пазари, Международната асоциация за бизнес туризъм (GBTA) установи, че в седмицата, когато наредбата влезе в сила, САЩ са загубили 185 млн. долара от резервации на пътувания.
Тя прогнозира, че до края на годината политиката ще струва на САЩ над 330 млн. долара под формата на загубени приходи само от туристи от Близкия Изток.
Световният съвет за пътувания и туризъм (WTTC) смята, че политиката на американския президент има охлаждащ ефект и за пътуванията към САЩ на граждани извън страните с наложена забрана. Феноменът е известен като „спад Тръмп“ (Trump slump).
„Забраната за пътуване имаше непосредствени последици върху резервациите за пътувания към САЩ. Не само от първоначалните седем страни, за които се отнасяше забраната, а и от други части на света“, каза говорител на WTTC.
Някои граждани предприемат собствени малки PR кампании за преобръщане на ефекта Тръмп. „Идете си вкъщи и кажете на народа си, че ние също не го харесваме“, скандира протестиращ пред туристи в събота по време на протест в близост до Кулата Тръмп.
Токсичните политики на Тръмп обаче са само част от проблема. Спадът на броя на туристите в САЩ се дължи също на силния долар, който направи значително по-скъпо за чужденците да посещават страната. Това особено важи за британците заради слабия паунд.
В Ню Йорк цената на халба бира е около 6 долара, а като се прибави и бакшишът, достига 7 долара. Добрата новина е, че доларът отново започва да отслабва. Но опасенията за бъдещето на туристическата индустрия в страната в краткосрочен план остават.
„Пътуванията към САЩ вече преживяха едно „изгубено десетилетие“ след 11 септември. Необходими бяха значителни политически усилия, за да се върнем към нивата на туристически износ отпреди атентатите.
Това се случи едва миналата година. Ако не искаме да опропастим целия този напредък, време е да предприемем действия сега“, предупреждава Роджър Доу, президент на Американската туристическа асоциация.
Според него спадът може да бъде спрян с по-големи инвестиции в компанията Brand USA, която рекламира страната в чужбина, и с промяна на политиките на Тръмп, които да позволяват на повече чуждестранни туристи да влизат в САЩ.