Акциите на Swatch Group AG поевтиняха с до 3.2% - на фона на опасенията, че най-големият швейцарски производител на часовници ще се сблъска с още по-голяма конкуренция от страна на последната версия на Apple Watch, който може да осъществява телефонни обаждания и да изпраща съобщения, без да е свързан към мобилен телефон.

Apple Inc. представи Series 3 на своя умен часовник вчера, като цените започват от 329 долара. Акциите на Swatch поевтиняха до 377.3 франка по-рано днес на борсата в Цюрих.

“Фактът, че новият часовник може да функционира и без да е свързан към iPhone има потенциал да промени много неща,” казва Джон Кокс, анализатор в Kepler Cheuvreux.

Проектираният в Купертино, Калифорния, умен часовник отнема основно от пазарния дял на часовниците от нисък и среден клас, докато продажбите на луксозните механични часовници остават незасегнати, казва Рене Вебер, анализатор в Bank Vontobel.

Марките на Swatch включват едноименната Swatch с пластмасови часовници от по 50 долара, както и Tissot. Износът на кварцови часовници на Швейцария падна до седемгодишно дъно от 18.5 млрд. франка (19.3 млрд. долара) през 2016 г.

Други компании, които бяха засегнати от конкуренцията на умните часовници, включват швейцарската Movado Group Inc., щатската Fitbit Inc. и американската Fossil Group Inc.

Акциите на Richemont, някои от чиито часовници са с цени от над 10 000 долара, поевтиняха с 1.5%, след като швейцарската компания обяви ръст на продажбите за първите пет месеца на финансовата година.