Наръчник за часовниците на Уолстрийт
Банкерите обичат часовници. Те обичат да колекционират часовници. Обичат да говорят за часовници. Виждал съм цели групи аналаизатори от Уолстройт да отиват към най-близкия магазин на Rolex в деня, в който са получили първия си бонус.
Моделът Submariner е официалният часовник като за начало на Уолстрийт, пише в Business Insider бившият служител на Citigroup Джон Лефевр и създател на популярния профил @GSElevator в Twitter.
Виждал съм и колега, който изрязва снимка в реални размери на Patek Philippe, който обмисля да си купи, след което поставя снимката на китката, “за да го пробва”.
Тъй като в Хонконг няма данък върху продажбите, ми се налагаше да нося поне по един часовник с мен на всяко пътуване до Ню Йорк за колега, който се опитва да спести няколко (хиляди) долара. Използвахме служебната поща за изпращането на кутията и касовата бележка, за да избегнем проблеми с митниците.
Часовниците са важни, особено на Уолстрийт. Дори и ако не се интересувате от часовници, е важно да се интересувате. Това често е първото нещо, което някой използва, за да ви прецени.
Лефевр, споделя, че е виждал всичките най-популярни часовници на Уолстрийт и дори е притежавал няколко. Ето кои са те (според него):
Rolex
Не е най-лошият часовник, от който можете да започнете.
До известна степен да носиш Rolex е като да караш BMW Трета серия. Показва, че имаш някакви пари, но нямаш какво интересно да кажеш.
Това обаче е добър начален избор. Лефевр споделя, че първият му часовник на Уолстрийт е бил Rolex Just Date. Откраднали му го, когато си тръгвал от бар в 3 часа през нощта в Лондон.
Няма да сгрешите със Submariner, GMT и Sea-Dweller. Когато става въпрос за Уолстрийт обаче, часовникът, който трябва да имате, е Daytona. И тъй като за него има списък с чакащи, може да си го купите от дистрибутори, ако искате да демонстрирате положение.
Друг трик на Уолстрийт е да вземете стар Rolex от Christie’s или Bonhams. И да си измислите история как дядо ви, например, го е спечелил на табла в Париж през 1952 г.
Hublot
Ако това не е казус по маркетинг, трябва да бъде. Създадената през 1980 г. без някакво сериозно потекло марка прекарва почти три десетилетия в неизвестност, докато Жан-Клод Биве не поема компанията през 2004 г.
Той назначава нов дизайнер, увеличава цените, за да промени представите за марката, и се концентрира почти изцяло върху продуктовото позициониране и рекламните договори със знаменитости.
В резултат на всичко това оборотът на компанията нарасна почти десетократно за последното десетилетие.
Вижте още: Какви часовници носят някои от най-големите играчи на Уолстрийт?
Panerai
Panerai беше посредствен производител на часовници, докато не се появи Рамбо и ги направи готини, точно когато големите часовници набираха популярност. Това е часовник на екшън герой, за типовете, които се хвалят с това, че изневеряват на жените си.
IWC
Това е една марка часовници за мислещия мъж, известни с подценения си стил и изработка. Тези часовници са за хората, които предпочитат New Balance пред Nike и Audi A8 пред Mercedes S-класа.
Това е часовник за човек, чиято жена му изневерява.
Audemars Piguet
Да носиш един от тези часовници е като да караш Mercedes G Wagon. Теоретично часовникът е страхотен, но като обединим текстовете на Джей Зи и семейство Кардашиян, вулгарността взема връх.
Richard Mille & Franc Muller
Тези часовници могат да бъдат ексцентрични и забавни, особено моделите Secret Hour или Crazy Hour на Franc Mueller.
Ако работата ви обаче изисква да носите костюм и да се отчитате на човека, който се отчита на главния изпълнителен директор, не можете да носите такъв часовник.
Вижте още: 10 от най-добрите часовници от изложението Baselworld
Patek Philippe
Всъщност вие никога не притежавате Patek Phillippe. Вие просто го пазите за разглезения си син. Рекламите им са ужасни, но Patek Philippe е най-желаният часовник за един банкер. Най-важното е, че той също така е и страхотна инвестиция.
Просто внимавайте, аз чаках две години за модел Nautilus, предупреждава Лефевр. Месец, след като го получих, ми бе откраднат, когато си тръгвах от бар в Хонконг в 3 часа през нощта, споделя той.
Swatch
Преди носенето на часовник Swatch бе готин начин да кажеш: “Не се възприемам много насериозно.”
След това главният изпълнителен директор на Goldman Sachs Лойд Бленкфайн започна да носи Swatch.
Сега часовниците Swatch са за хора, които искат други хора да мислят, че не са претенциозни.
Просто си купете Blancpain (собственост на Swatch). Моделът Aqua Lung е любимият часовник не само на Лефевр, но и на Владимир Путин.
Той е универсален, недооценен и просто излъчва мъжественост.
Apple Watch
Не се излагайте.
Да не носиш часовник е новият Patek Philippe
Носенето на часовник е по-скоро, за да предадеш някакво послание, отколкото да гледаш колко е часът.
По-важно от това да решиш какво послание искаш да предадеш е да решиш дали искаш да бъдеш видян, че предаваш това послание.
Силният ход в случая е да имаш няколко часовника, закътани вкъщи и рядко, ако въобще, да носиш някой от тях.
Както моят шеф веднъж каза, когато негов подчинен показваше своя нов Rolex Yachtmaster: “Имам такъв, държа го на яхтата си.”
Или както милиардерът Марк Кюбан казва: “Когато контролираш времето, не е необходимо да знаеш колко е часът.”