Китайски онлайн гигант дължи успеха си на 24-годишна жена
Тя няма официална длъжност в китайския гигант за електронна търговия JD.com, но 24-годишната Нанси Джан, съпругата на милиардера Ричард Лиу, е „главен моден консултант“ и „тясно свързана“ с луксозния бизнес на търгуваната на фондовата борса Nasdaq компания, пише Forbes.
Джан „е тясно свързана с изграждането на модното и луксозно портфолио на компанията, откакто се омъжи за Ричард през 2015 г., и днес, благодарение в не малка степен и на нея, JD.com е един от най-бързо растящите играчи на китайския луксозен пазар“, пише луксозното списание Hong Kong Tattler.
Тази година JD плати 397 млн. долара за дял в платформата за електронна търговия Farfetch. В последните две години компанията организира модни ревюта в Ню Йорк, Милано, Лондон, Пекин и Шанхай и създаде нов отдел за електронна търговия.
През 2017 г. JD Fashion направи големи стъпки в света на лукса и модата, като въведе редица международни марки на сайта си, включително Armani, Swarovski и Zenith.
Джан стана звезда в социалните мрежи в Китай преди няколко години, когато нейна снимка с чаша чай се превърна в хит. В последно време тя представлява JD на модни събития в цял свят. Джан е директор на TQ Capital - семейна компания, създадена през 2014 г., и роди дъщеря миналата година.
43-годишният Лиу има състояние от 9.8 млрд. долара, сочат данни на Forbes. Това го превръща в един от най-богатите предприемачи в света в областта на електронната търговия.
Той е собственик на 15.8% от JD, държи 10.1% от американския гигант в продажбите на дребно Walmart и дял от 18.1% в китайския интернет гигант Tencent.
Конкурентът на JD - Secoo Holding, специализиран сайт за продажба на луксозни стоки, набра 110 млн. долара при първично публично предлагане и стана публична компания в САЩ миналия месец. Сред инвеститорите в Secoo са IDG и PingAn Insurance.