Как бивш военен създаде лайфстайл марка за 100 млн. долара
Даниел Аларик не изглежда като типичният моден предприемач.
Той е ветеран от американската армия, с къса военна подстрижка, мускулесто тяло и големи татуирани ръце. Той е безмилостно патриотично настроен, про-военно настроен и подкрепя Втората поправка в американската конституция, която защитава правото на хората да носят оръжие. Той също така е забавен и неподправен.
Той не се държи политически коректно. Не е заобиколен от антураж от подлизурковци, няма програма за летни купони в богаташки къщи по източното крайбрежие, както и приятели, които летят до Ибиса, за да се забавляват.
Точно това може би е неговата тайна.
Даниел създава лайфстайл марка дрехи, която малцина други биха успели да изградят — тя e свързана с едно ново поколение патриотично настроени американци.
Този бивш сержант от армията превръща 1 200 долара в лайфстайл марка с продажби на стойност 100 млн. долара.
Марката на Даниел Grunt Style олицетворява американската гордост, личната сила, това да разчиташ на себе си и про-военния етос. Марката излъчва твърдост и независимост.
На уебсайта на Grunt Style е написано "Не трябва да си военен ветеран, за да носиш Grunt Style, но трябва да обичаш Свободата, Бекона и Уискито.”
Grunt Style е продала продукти за близо 100 млн. долара за последните три години. Компанията има 300 служители и над 2 милиона последователи в социалните медии. Марката ражда няколко подмарки като Grunt Style Motorsports, Grunt Style Outdoors, Grunt Style Fitness, както и Instagramгрупа на име “Girls Gone Grunt.” Компанията предстои да пусне и приложение за фитнес на име Grunt Fit.
Нещо повече, Grunt Style успява да създаде истинска лайфстайл общност. Техните фестивали привличат хиляди хора.
От Forbes наскоро се срещат с Даниел. Ето три от неговите тайни за успех:
1: Клиентите откликват на автентичността
През 2009 г. Даниел Аларик бил инструктор в армията, който мислел да я напусне, за да прекарва повече време със семейството си. Тогава той имал 1 200 долара и бизнес идея.
Даниел разполагал и с три уникални черти:
- Силно изявени лидерски умения, придобити в битките
- Заразно и непочтително чувство за хумор
- Сериозно разбиране на психологията на неговите клиенти
С други думи Даниел може да осъществи истинска връзка с клиентите, които искал да обслужва. Той не го знаел тогава,но притежавал всичко, от което имал нужда, за да изгради успешна компания.
Пазарът, в който се цели Даниел, е новият клас войни – част от поколението след 11 септември 2001 г. предвождана от военни ветерани, представители на екипите, които оказват първа помощ и техните поддръжници. Тези обичащи свободата потребители разполагат с един конкретен набор от ценности и убеждения.
Даниел разбира тези клиенти интуитивно. То е един от тях. Той разбира патриотизма им и техните предпочтания. Най-важното, той разбира как да използва хумор, за да се хареса на тези потребители и ценностите, които те споделят.
Знаейки всичко това, той се заема да изгради една истинска американска лайфстайл марка. Лайстайл марките като Harley Davidson или John Deere са златният стандарт в маркетинга.
Лайфстайл марките се свързват с клиентите на базата на идеологията или на споделения набор от убеждения, а не само чрез продуктите си. Ако бъдат изградени правилно, лайфстайл марките е много трудно да бъдат копирани. За да изгради лайфстайл бранд, човек трябва да бъде част от този начин на живот. Връзката трябва да е истинска, за да може потребителите да откликнат.
Опитът на Даниел и неговото чувство за хумор му позволяват да осъществява истинска връзка с клиентите по начин, по който малцина други могат. Тази връзка е в сосновата на успеха на Grunt Style.
2: Намерете си ясно послание и го използвайте постоянно
Наборът от ценности на Grunt Style се намира на ръкавите на всяка тениска.
На дясното рамо на тениските Grunt Style има обърнат наобратно американски флаг. За повечето хора това изглежда странно.
За общността подкрепяща Grunt Style обаче това е напълно логично. Същият обърнат флаг стои на рамото на много американски военни униформи. За американския войник полето със звездите винаги сочи напред.
На лявото рамо на всяка тениска или блуза е логото на Grunt Style - два кръстосани мускета, числото 1776 (годината на обявяване на независимостта на САЩ) и думите "Това ще защитаваме." Мускетите в случая символизират пехотата в армията.
Днес тези два символа олицетворяват ценностите, които споделят клиентите на Grunt Style – свобода, сила, уповаване на себе си и американски патриотизъм. Тези символи присъстват постоянно върху продуктите на Grunt Style като напомняне в какво вярват Даниел и неговите клиенти.
3: Характерът е от значение
Подобно на снайпериста на бойното поле, или на баскетболиста упражняващ стрелбата си от фаул линията, повторенията в предприемачеството означават да опиташ, да направиш промяна и да стреляш пак.
Повторенията и практиката обаче не са достатъчни. Понякога се появява препятствия, които трябва да бъдат преодолени. Тук се намесва характерът.
Даниел започва като създава и продава военно брандирани тениски с патриотични послания от багажника на колата си. Тениските са по дизайн на Даниел, който също така се занимава с щампите и дистрибуцията. Неговата съпруга пък е финансов директор на новата компания. Тениските се произвеждали в малки партиди, продажбите не вървели добре, а разходи били големи. Даниел обаче продължавал без да се отказва.
Тогава идват препятствията. В един от случайте почти всичките пари на компанията — около 5 000 долара, са откраднати. Даниел и съпругата му обаче продължават и не се отказват.
В друг случай им били необходими 6 000 долара само, за да не фалират. Те събират 6 200 долара и продължават.
В трети случай Даниел харчи целия им рекламен бюджет за един билборд, който обаче не им носи никакви продажби. Въпреки това, те не се отказват и продължават.
През цялото време съпругата на Даниел се бори с рак на гърдата минавайки през химиотерапия, лъчева терапия и операция. Двойката мислела за отказване нееднократно. Те обаче не се отказват и продължават.
Всичко на всичко Даниел е близо до закриване на компанията над 10 пъти. Той обаче осъзнава, че компаниите се провалят по една единствена причина – собственикът се отказва.
Почти всеки друг проблем в бизнеса като слаб продукт, лош маркетинг или необходимостта от финансиране, може да бъдат разрешен. Единственото бизнес решение, което е перманенто обаче е отказът.
Характерът е от значение. Даниел знае това от времето му в армията. Той го прилага и в бизнеса и се получава.