Blue Origin на Джеф Безос праща туристи в космоса след 18 месеца
Компанията Blue Origin ще изстреля ракета с туристи в Космоса след 18 месеца.
Боб Смит, изпълнителен директор на Blue Origin, която е основана от собственика на Amazon Джеф Безос, спомена за новите планове по време на първата среща на Националния космически съвет (National Space Council), предава CNN.
Новият срок за първото изстрелване на космически туристи от компанията е по-дълъг от досега споменаваните. Преди година президентът на Blue Origin Роб Мейерсън бе посочил, че първото изстрелване ще се случи през следващата 2018 г.
От компанията коментират пред CNN, че вътрешните срокове, които са си поставили, не са се променили, добавяйки, че „ще летим с хора, когато сме готови и нито момент по-рано”.
Националният космически съвет, който бе възстановен от кабинета на Доналд Тръмп след две десетилетия отсъствие, включва вицепрезидента на САЩ Майк Пенс, както и редица други представители на правителството.
Целта на възстановената организация е да оказва подкрепа в плановете за космическо изследване и национална сигурност от страна на публичния и частен сектор.
Боб Смит говори по време на панела за плановете на Blue Origin.
„През следващите 18 месеца ние ще изпратим хора в Космоса”, казва той. „Това няма да са астронавти..., ще са обикновени граждани”, добавя Смит.
Така планираното за пролетта на 2019 г. първо туристическо изстрелване на компанията ще се осъществи малко след като конкурентите от SpaceX реализират сходните си цели.
Компанията на милиардера Илон Мъск си поставя за цел да изпрати двама туристи на пътешествие около Луната някъде към края на последното тримесечие на 2018 г. От SpaceX посочиха, че точната дата все още не е изгладена, откакто новината бе съобщена през февруари тази година.
Blue Origin и SpaceX има различни философии за това как ще работи програмата им за космически туризъм.
За компанията на Джеф Безос пращането на туристи в Космоса е залегнало като основен момент в нейния бизнес модел. Целите са хората да бъдат изстрелвани до „ръба на Космоса” където ще могат закратко да изпаднат в безтегловност, както и да се насладят на гледката.
Полетите трябва да бъдат по джоба на обикновените хора, но засега няма никакви индикации колко точно ще струва подобно изживяване. Приходите от билети ще се използват за инвестиция в бъдещите дейности на компанията, като изстрелване на сателити в Космоса и прочее.
Джеф Безос сподели по-рано през тази година пред журналисти, че всяка година продава акции на Amazon на стойност 1 млрд. долара, за да поддържа Blue Origin финансирана, предава Reuters.
От друга страна, SpaceX функционира по доста различен начин. Компанията има основен бизнес, свързан с изстрелването на сателити и доставката на товари до Международната космическа станция.
Главната цел на Илон Мъск е да прати хора на планетата Марс. Горепосочената екскурзия до Луната за двама души по-скоро идва като допълнителна активност за компанията. Все още не са посочени цени за този маршрут, но се предполага, че двете места ще бъдат използвани от хора, способни да платят сериозна сума.
Blue Origin планира да построи много по-мощни ракети на име New Glenn, за да може да се конкурира със SpaceX в бизнеса с изстрелване на сателити.
По думите на изпълнителния директор Боб Смит, заводът, където ще се произвеждат тези нови ракети, ще бъде построен до края на тази година. Това обаче не е всичко. След това ще трябва да мине не особено кратък период, в които новите ракети да получат сертификат, че са годни за полет.
Първото изстрелване на новата ракета е предвидено за 2020 г.